Borg autolening

Batjee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Borg autolening

#1 , 10 feb 2021 10:32

Hallo allemaal ,
Ik heb de fout gemaakt borg te staan voor de autolening van mijn inmiddels ex-vriendin. Nu volgen de aanmaningen dat ze inmiddels 2 maanden niet betaald heeft. ( ik besef maar al te goed dat ik dit nu kan gaan betalen)
Nu heb ik verder een paar vragen hierrond :
-kan zij indien wederzijdse goedkeuring dan , iemand anders de borg laten overnemen?
-indien ik hieraan moet blijven betalen , is er dan een optie dat ik eigenaar word van dit voertuig? Of is dit gewoon een verloren zaak voor me?

Ik kijk alvast uit naar jullie feedback!

Mvg Batjee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2021 12:18

Ik vrees een verloren zaak !

Wie gaat u borg overnemen ?????
Dan moet deze dit betalen, het beste is gaan praten en te samen misschien een paar maanden betalen, zodat je Ex vriendin terug alleen kan betalen.

Als je borg tekent weet je dit op voorhand dat dit het kan gebeuren ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Batjee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2021 12:33

In juli 2020 al hetzelfde aan de hand gehad. Toen samen gezeten en besloten dat haar nieuwe vriend de borg zou overnemen. Dit bleek echter gewoon een smoesje om me weer even stil te krijgen. Nu komen ze weer bij mij kloppen voor geld. Ik begrijp maar al te goed dat ik dit getekend heb. Het betreft ook niet een hele dure wagen , maar is er niet een of andere logische reden waarbij ik na genoeg betalingen op mijn naam meer recht heb op deze auto dan zij?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 10 feb 2021 13:30

Maak aub dat er geen drie maand achterstal komt, want dan zou het een heeeele dure wagen kunnen worden. En uzelf op de zgn zwarte lijst... BRRRR :)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2021 13:31

Als u betaalt als borg kan u dit bedrag terugvorderen bij uw ex-vriendin. U kan dan beslag laten leggen op de auto, maar wordt er geen eigenaar van.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 10 feb 2021 13:37

Borg kan enkel overgenomen worden met goedkeuring bank - en die gaat dat niet gemakkelijk doen bij betalingsperikelen ...

Onderling kan u op papier zetten wat u wil, maar de bank komt bij u aankloppen.

Terug naar “Algemeen”