Autoverzekering opzeggen?

bosii
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Autoverzekering opzeggen?

#1 , 08 feb 2021 21:13

Hallo Iedereen,

Onlangs zegde ik mijn autoverzekering op. Ik deed dit juist nadat de 3 maand opzegtermijn verlopen was via normale brief. ik stuurde de standaard opzegbrief die bij mijn contract zat; waarin staat 'als ik niets hoor binnen de 8 dagen van jullie, ga ik ervan uit dat jullie de opzegging aanvaarden.'
Ondertussen ook nog gebeld met verzekeraar en heb telefoon gehad (tevens opgenomen) waarin medewerker van verzekeraar aangeeft dat de sluiting van de polis genoteerd staat in mijn dossier.

Fastforward naar vandaag. Factuur in de bus. Ik bel naar verzekeraar; aah maar wij hebben die brief ontvangen (10 dagen na versturen) nadat de 3 maanden opzeg verstreken zijn; 'we zullen het bekijken'.

Nu is mijn vraag, heb ik enig recht op opzegging; daar ik te laat was, maar ze wel niet reageerden op mijn brief en tijdens telefoongesprek aangaven dat polis genoteerd staat als sluitend. Als ze weigeren de ombudsman inschakelen? Of gewoon honderd euros teveel betalen? (jong bestuurder)


Merci alvast voor jullie antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 08 feb 2021 22:45

Beste

U moet minimaal 3 maand op voorhand opzeggen en dat is niet gebeurd.
Uw opzeg is wel degelijk genoteerd en waarschijnlijk ook in het dossier opgenomen. MAAR die opzegging gaat in op de volgende vervaldag, niet op de huidige gegeven geen 3 maand op voorhand.
Dus inderdaad betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 09 feb 2021 23:29

Als de verzekeringsmaatschappij hun tarief gewijzigd heeft (geen idee of dat het geval is), is die 3 maand opzegtermijn niet van toepassing, maar dan moet je wel opzeggen met het argument dat de tarieven gewijzigd werden.
Normaal gezien staat er dan ook op uw faktuur dat er om reden van tariefwijziging aangetekend kan opgezegd worden.
Even Uw faktuur bekijken dus of er geen tariefwijziging was.

Reclame

Terug naar “Algemeen”