Meubels bij buren plaatsen

Borghi83
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Meubels bij buren plaatsen

#1 , 22 jan 2021 17:20

Binnenkort verbouwen we onze woning en daarom zouden we een aantal meubelen bij een bereidwillige buur plaatsen. Deze wil dit graag voor ons doen zonder vergoeding.
Ik vroeg me echter af of het niet verstandig is om een document op te stellen tussen mij en mijn buur dat mijn goederen bij hem staan (bijvoorbeeld in geval van de brand of andere schade).
Is dit nodig of verstandig en wat zou er in dat document moeten staan?
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 22 jan 2021 17:42

Zo'n document is handig om goed vast te leggen welke meubelen bij de buren gestockeerd staan. Maar ik vrees dat de brandverzekering van de buren niet het verlies dekt van uw meubelen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 22 jan 2021 19:29

Zo'n document is handig om goed vast te leggen welke meubelen bij de buren gestockeerd staan. Maar ik vrees dat de brandverzekering van de buren niet het verlies dekt van uw meubelen.
Wordt dit niet gedekt door de eigen brandverzekering (tijdelijke verplaatsing inboedel, of zoiets) ?

Reclame

Terug naar “Algemeen”