Invullen hospitalisatieaanvraag

MattoBoss
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Invullen hospitalisatieaanvraag

#1 , 22 jan 2021 10:34

Beste iedereen,


Voor het eerst ga ik een privé hospitalisatieverzekering aanvragen en wou eens een paar puntjes checken bij diegenen die dit reeds hebben gedaan, omdat ik het lastig vind om de vragen te beantwoorden en zou het vanaf de eerste keer correct willen doen om eventuele vertragingen te vermijden:

1. er is een hele lijst van aandoeningen / ziektes die je moet afgaan, maar bijvoorbeeld
  • bij oogziekten: het dragen van een bril (om ver te zien) staat niet in de lijst, geldt dit als een aandoening en moet je dit bij "andere" vermelden of geldt dit niet als een aandoening?
  • Rugpijn is ook zo iets: soms blokkeert mijn rug en heb ik enkele weken uitstralende pijn. Tweemaal in mijn +40jaar heb ik enkele sessies kine moeten volgen hiervoor, maar dit is niet standaard elk jaar of continu... is dit een "aandoening" of niet?
2. Ik twijfel tussen het Partena Hospitalia en DeVoorzorg KliniPlan (omdat deze laatste ook mijn mutualiteit is)
  • iemand die één van deze 2 kan aan- of afraden?
  • is het gaan voor de "plus" versie die X2 maandelijkse bijdrage heeft echt de moeite of zou de standaard verzekering voldoende zijn?

Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 jan 2021 11:47

Dit lijkt eerder een vraag voor Test Aankoop. Ik denk dat dergelijke vraag zelfs niet mag gesteld worden op dit forum omdat er vergelijkende reclame in schuilt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2021 12:04

Dit lijkt eerder een vraag voor Test Aankoop. Ik denk dat dergelijke vraag zelfs niet mag gesteld worden op dit forum omdat er vergelijkende reclame in schuilt.
Ik volg Thomas zeker in zijn reactie.
Het JF is geen reclame of verkoopbureau.
Wij kunnen u wel aanraden en de noodzaak van een hospitalisatie verzekering aanbevelen, maar welke dat zal uw beslissing wezen.
]

Reclame

MattoBoss
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2021 12:45

OK, blijkbaar kan ik mijn post niet (meer) "editen", anders zou ik het "reclame" gedeelte verwijderen.

Maar er staan 4 bullets in mijn vraag, waarvan 1 een vergelijking maakt tussen 2 concurrenten, de andere 3 zijn niet gelinkt aan één of andere merk/aanbieder.

- vanaf wanneer beschouwt men iets als een "aandoening"?
- zijn standaard hospitalisaties (los van aanbieder) voldoende voor meeste voorkomende voorvallen? Ook dit is zeer persoons- en gebeurtenisverbonden uiteraard, maar misschien is er zoiets van "met een standaard pakket betaal je haast evenveel bij als indien totaal geen hospitalisatie "?

Iemand die over deze niet-reclame punten tips geven?

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 22 jan 2021 13:32

Sorry maar ook dat is geen juridische vraag maar een kosten/baten analyse.
Ik kan wel zeggen dat een langdurige hospitalisatie in eenpersoonskamer, indien geen verzekering, enkel is weggelegd voor kapitaalkrachtige personen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE


lucas123
Berichten: 483

#7 , 22 jan 2021 15:52

Probeer eens op Spaargids.be. Daar hebben ze er zelf een aparte draad voor.

artemis
Berichten: 3293

#8 , 22 jan 2021 16:19

Qua invulling bestaande aandoeningen kan u zich laten bijstaan door uw huisarts

Lelie60
Berichten: 55
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 jan 2021 18:22

Ik heb nadat mijn hospitalisatieverzekering van het werk gestopt werd (swt) mij een hospitalisatieverzekering genomen bij cm. Als je dit onmiddellijk doet (binnen de 3 maand) diende er geen formulieren ingevuld te worden aangaande eventuele ziektes en dergelijke. Bij mijn echtgenoot had ik de fout gemaakt dat niet onmiddellijk te doen en dan dienden we wel dergelijke aangifte te doen van bestaande aandoeningen.

MattoBoss
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 jan 2021 20:50

Ik heb nadat mijn hospitalisatieverzekering van het werk gestopt werd (swt) mij een hospitalisatieverzekering genomen bij cm. Als je dit onmiddellijk doet (binnen de 3 maand) diende er geen formulieren ingevuld te worden aangaande eventuele ziektes en dergelijke. Bij mijn echtgenoot had ik de fout gemaakt dat niet onmiddellijk te doen en dan dienden we wel dergelijke aangifte te doen van bestaande aandoeningen.
Mijn hospitalisatie van het werk stopt eind maart, dus vanaf dan heb ik nog 3 maanden om zonder al dat papierwerk terug ergens binnen te geraken? Das al goed nieuws! Ga maandag eens bellen, als ik iemand te pakken krijg natuurlijk...

MattoBoss
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jan 2021 20:51

Probeer eens op Spaargids.be. Daar hebben ze er zelf een aparte draad voor.
Ga eens zeker kijken, thx!

MattoBoss
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 jan 2021 20:55

Qua invulling bestaande aandoeningen kan u zich laten bijstaan door uw huisarts
Hier had ik nog niet aan gedacht... vraag mij af of de huisarts hiervoor tijd zal willen vrijmaken -ze kan soms lelijk en streng uit de hoek komen. Zal mijn echtgenote eens laten bellen en haar de vraag laten stellen.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#13 , 23 jan 2021 09:36

Qua invulling bestaande aandoeningen kan u zich laten bijstaan door uw huisarts
Hier had ik nog niet aan gedacht... vraag mij af of de huisarts hiervoor tijd zal willen vrijmaken -ze kan soms lelijk en streng uit de hoek komen. Zal mijn echtgenote eens laten bellen en haar de vraag laten stellen.
In veel gevallen vragen de maatschappijen om een ingevuld document van de huisdokter. Is trouwens een van de taken van de huisarts ( momenteel wegens covid-19 niet hun eerste dringende taak, maar toch ).

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#14 , 31 jan 2021 23:19

Ik heb nadat mijn hospitalisatieverzekering van het werk gestopt werd (swt) mij een hospitalisatieverzekering genomen bij cm. Als je dit onmiddellijk doet (binnen de 3 maand) diende er geen formulieren ingevuld te worden aangaande eventuele ziektes en dergelijke. Bij mijn echtgenoot had ik de fout gemaakt dat niet onmiddellijk te doen en dan dienden we wel dergelijke aangifte te doen van bestaande aandoeningen.
Mijn hospitalisatie van het werk stopt eind maart, dus vanaf dan heb ik nog 3 maanden om zonder al dat papierwerk terug ergens binnen te geraken? Das al goed nieuws! Ga maandag eens bellen, als ik iemand te pakken krijg natuurlijk...
Kan je niet bij de verzekeraar van je werk een offerte vragen om je daar privé te verzekeren. Dan heb je ook geen gedoe met invullen vragenlijsten, wachttijden, ... wordt vaak zo gedaan en dan kan je als je er niet tevreden bent op je gemak altijd uitkijken naar een andere verzekeraar


Terug naar “Algemeen”