Lekkende dakgoot

octopus
Topic Starter
Berichten: 235

Lekkende dakgoot

#1 , 01 nov 2020 17:53

Een lekkende dakgoot heeft schade veroorzaakt bij de buurman.
Welke van mijn verzekeringen moet tussenkomen, de familiale of de brandverzekering? Momenteel leggen ze de verantwoordelijkheid bij elkaar en sleept de zaak bijna 2 j aan. De verzekering van de tegenpartij eist nu dat ik alles betaal en dat achteraf regel met mijn verzekeringen.
Bedrag is circa 1000 euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 01 nov 2020 18:18

Zit er in de brandverzekering een luik "burgerlijke aansprakelijkheid"?
Zit er in de familiale polis een luik "schade veroorzaakt door woningen die onder uw toezicht staan"?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 nov 2020 19:42

Sleept al 2 jaar aan, en nog weet men niet welke verzekering de schade moet regelen. Normaal weet jed at al na 1-2 dagen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 02 nov 2020 20:56

Lekkende dakgoot is nooit voor familiale verzekering. Zal je woning verzekering zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 03 nov 2020 00:21

Lekkende dakgoot is nooit voor familiale verzekering. Zal je woning verzekering zijn.
Zeg nooit nooit!
Ik lees in mijn familiale polis:

"D. Gebouwen en hun inhoud
1) De waarborg is verworven aan de verzekerden omschreven in artikel 1.1., letters a), b) en c), voor schade
veroorzaakt door:
a) gebouwen of gedeelten van gebouwen alsmede hun inhoud, die zij bewonen als hoofdverblijf of
tweede verblijf;
b) gebouwen of gedeelten van gebouwen die zij niet bewonen, maar waarvan zij eigenaars,
mede-eigenaars, naakte eigenaars, vruchtgebruikers of bewakers zijn;
c) de al of niet bebouwde terreinen, waarvan zij eigenaars, mede-eigenaars, naakte eigenaars,
vruchtgebruikers of bewakers zijn;
... "
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

octopus
Topic Starter
Berichten: 235

#6 , 03 nov 2020 10:50

Oei, dat wordt dus moeilijk. Vermoedelijk is dat ook de discussie tussen beide verzekeringen. Hierdoor krijgt de buurman geen vergoeding en dreigt een rechtszaak, ondanks een jarenlange goede relatie met die buren. Zijn verzekering heeft me intussen al met een as in gebreke gesteld, wat ik eigenlijk best kan begrijpen.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 03 nov 2020 13:50

U stelt uw beide verzekeringen in gebreke en ga desnoods naar vrederechter.
Als u rechtsbijstandsverzekering hebt kan die voor u tussenkomen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 03 nov 2020 17:02

U stelt uw beide verzekeringen in gebreke en ga desnoods naar vrederechter.
Als u rechtsbijstandsverzekering hebt kan die voor u tussenkomen.
En ik heb zo'n vermoeden dat de familiale verzekering best zo'n rechtsbijstandsverzekering kan omvatten, die u moet verdedigen, los van de identiteit van de tegenpartij (of haar verzekeraar) ... Al nagezien ?

Terug naar “Algemeen”