Schade aan muur door lekkage

john1955
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade aan muur door lekkage

#1 , 24 okt 2020 22:06

Beste,

Ik heb een lek gehad in de badkamer aan de lavabo. De aanvoerbuis in de muur was kapot. Gevolg was dat de muur aan de andere kant ( slaapkamer )beschimmeld was.
Deze lek is hersteld en nu neem ik contact op met mijn verzekering voor de schade in de slaapkamer. De slechte bezetting moet afgekapt worden, terug bezet worden en na droging moet er terug behangen worden. Mijn verzekering zegt dat enkel het behangen van die ene muur vergoed word. Maar ik moet wel de ganse kamer behangen voor een mooi resultaat.
Weet iemand of ik enkel die ene muur vergoed krijg en de 3 andere zelf moet betalen ?
Alvast bedankt,
groeten,
John

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 okt 2020 09:14

De verzekering betaald altijd maar de werkelijke schade. De esthetische schade wordt niet vergoed. Enkel het muurvlak kan dus werden hersteld. De rest is voor uw rekening.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 25 okt 2020 09:40

Dus niet alleen het papier van de beschadigde zone, maar ook het afkappen en herpleisteren neem ik aan. Dat hoort wat mij betreft tot de werkelijke schade. En als die schade zich voordoet aan beide kanten van een binnenmuur, ook aan beide kanten dus.

Probleem is wel als dat behang niet meer te vinden is. Er zijn natuurlijk ook maatschappijen die een herstelling in natura voorzien....

Reclame

lucas123
Berichten: 483

#4 , 25 okt 2020 09:47

Ongeveer zelfde geval gehad door lek in sifon bad. Mocht alle muren van de aangrenzende traphal behangen van de 'grote' verzekeraar K*. Het kan dus wel en hangt af van welke maatschappij.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 25 okt 2020 09:54

Ongeveer zelfde geval gehad door lek in sifon bad. Mocht alle muren van de aangrenzende traphal behangen van de 'grote' verzekeraar K*. Het kan dus wel en hangt af van welke maatschappij.
.... En nog geen klein beetje van de vaststellende expert of zelfs makelaar :)

lucas123
Berichten: 483

#6 , 25 okt 2020 10:05

Zelf geen expert langs geweest enkel een foto van de vochtplek en dan offerte van de hele traphal van de behanger.

Terug naar “Algemeen”