problemen makelaar

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

problemen makelaar

#1 , 15 okt 2020 09:25

hallo allen,

dit gaat om een zakelijk geschil.

mijn verzekeringsmakelaar is niet de meest stipte en soms wat nalatig en heeft me al wat geld gekost door zijn fouten en niet correcte informatie, maar dat zal ik hier niet neerschrijven en enkel het noodzakelijke vermelden.

Hij heeft voor mij een aantal motorvoertuigen verzekerd bij een maatschappij. Bij een andere konden we merkelijke goedkopere tarieven bekomen gezien het aantal voertuigen. Hij heeft voor de overgang gezorgd en ik heb altijd mijn rekeningen aan hem betaald die ik kreeg..
Tot vorig jaar ,in 2019,hij op de proppen kwam met een bedrag van 3000 euro dat ik nog moest betalen aan hem van polissen van 2018...

Zijn uitleg aan mij:

Polissen bij XXX stonden op inning makelaar. Ik heb de facturen nooit ontvangen vanwege XXX en dus ook nooit aan u overgemaakt. Toen onze boekhouder de boekhouding deed, kwam dit plotseling aan het licht.

De totaliteit van de premies die je aan ons niet betaalde daar je de facturen nooit ontving, bedroeg 3.247,72 €.

We hebben de polissen dan verplaatst naar YYY tegen een overeengekomen tarief. Door uw gesprek met ZZZ en onze bemiddeling bij YYY, hebben we met terugwerkende kracht de premies laten dalen. Hierdoor heb je een tegoed in uw voordeel ontvangen van YYY tbv 1.374,67 €. Dit werd stelselmatig verrekend in je gegroepeerde polissen. (Ik vind daar wel geen sporen van terug)

Ik kreeg dus na meer dan 1 jaar die vervaldagberichten die al een jaar gepasseerd zijn...
Hij heeft fouten gedaan in zijn boekhouding en komt hier nu mee op de proppen..

Ik voel me wel gepakt door zijn nalatigheid en heb gezegd dat als dit zo is, ik in stukken wil betalen...

Nu begint hij telefonisch en via mail te pushen en dreigt om loonbeslag te leggen. Ik heb nog wel geen enkele officiële ingebrekestelling van hem ontvangen.

Kan hij zomaar loonbeslag leggen en wat kan mij maken als ik hem niet betaal... Ter info : ik heb hem al 1200 euro betaald

Iemand een idee hierover?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#2 , 15 okt 2020 11:01

Ik vraag me eigenlijk af of je dan wel écht verzekerd was in 2018?

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2020 15:27

Eens rechtstreeks contact opnemen met de verschillende verzekeringsmaatschappijen waar u verzekerd bent en informeren welke premies er verschuldigd zijn/waren en welke betaald werden. Heb je steeds de groene kaarten ( nu zijn het een groene meer ) ontvangen ?

Reclame

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 15 okt 2020 16:12

Eens rechtstreeks contact opnemen met de verschillende verzekeringsmaatschappijen waar u verzekerd bent en informeren welke premies er verschuldigd zijn/waren en welke betaald werden. Heb je steeds de groene kaarten ( nu zijn het een groene meer ) ontvangen ?
We praten wel van begin 2018... Moeilijk om te herinneren.... Ik heb wel regelmatig moeten vragen achter de kaarten omdat hij nalatig was..

Normaal zal ik ze wel ontvangen hebben..

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 okt 2020 16:44

Heb nog nooit met een makelaar gewerkt. Altijd rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij. Iets meer werk maar ook goedkoper.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 15 okt 2020 17:28

De makelaar heeft tot drie jaar om u de premies te factureren.
Aangezien u de verzekeringsbewijzen hebt ontvangen asap betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 15 okt 2020 20:04

Heb nog nooit met een makelaar gewerkt. Altijd rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij. Iets meer werk maar ook goedkoper.
Zou kunnen kloppen. Maar dan moet je er wel zelf een beetje veel van kennen, en liefst op de hoogte zijn van de markt :)

Terug naar “Algemeen”