Verzekering

XIV
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Verzekering

#1 , 30 sep 2020 10:39

Hallo,

Ik heb een vraag ivm mijn brommerverzekering. Ik had een polis lopen bij ethias tot 28/11/2019. Hierna heb ik een andere polis genomen bij Marsh, is begonnen vanaf 4/04/2021. Achteraf gezien besef ik net dat ik geen opzeg heb gedaan bij ethias (ik zat tot januari in het buitenland), ik ging er vanuit dat dit onderling geregeld werd. Nu krijg ik toch een factuur dat ik nog steeds een polis bij ethias heb lopen en die dringend moet betalen.

Op dit moment heb ik dus 2 polissen?? Kan dit zomaar? Moet ik dit bedrag aan ethias betalen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 30 sep 2020 10:40

Ja. Als u zelf voor makelaar speelt, is er niemand die de oude polis voor u opzegt.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 sep 2020 11:55

Kan dit zomaar?

Mvg
Het is niet de verzekering die in de fout is gegaan maar TS zelf. Dus betalen, en best nu al aangetekend opzeggen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 30 sep 2020 13:36

En contact opnemen met de nieuwe verzekering, om te proberen de ingangsdatum later te zetten. Succes niet gewaarborgd.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 30 sep 2020 19:24

Ja. Als u zelf voor makelaar speelt, is er niemand die de oude polis voor u opzegt.
Mijn nieuwe autoverzekering heeft dat wel gedaan toen ik dat vroeg. Is de verzekeringsmaatschappij die u opgezegd hebt. Maar andere maatschappijen doen dat ook. Als ze het zelf niet voorstellen : even vragen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 30 sep 2020 20:11

Blijft een feit dat de "oude" verzekering niet opgezegd werd, en dus m.i. nog moet blijven lopen tot de volgende vervaldag, mits opzeg (!!!).

Als je het de maatschappijen onderling kan laten regelen, dan is dat voor mij OK ; let wel dat je de nodige bewijzen hebt, en kan voorleggen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 01 okt 2020 11:25

Ik had een polis lopen bij ethias tot 28/11/2019. Hierna heb ik een andere polis genomen bij Marsh, is begonnen vanaf 4/04/2021.
Als je een verzekeringspolis niet tijdig of wanneer mogelijk (tariefverhoging) opzegt, loopt die normaal automatisch verder ...

Rare data ...

Terug naar “Algemeen”