Getekende offerte autoverzekering

Ivanhoe1947
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Getekende offerte autoverzekering

#1 , 07 aug 2020 14:20

Hallo,

Ik heb eind januari een offerte voor een autoverzekering gekregen en ook getekend voor akkoord, alle partijen waren op de hoogte dat de levering van de wagen ergens in juli zou zijn.

Nu krijg ik het eerste vervaldagbericht om te betalen maar er staat een hoger bedrag op dan de offerte.

Zij zeggen dat ze die prijs niet meer kunnen geven omdat de offerte maar 3 maanden geldig is, maar volgens mij is die periode van 3 maanden de termijn om mee akkoord te gaan wat ik met mijn handtekening dus heb gedaan toen meteen heb gedaan en in mijn ogen zijn de voorwaarden van die offerte bindend en dienen ze dat bedrag aan te rekenen.

Wat is de juiste gedachtegang voor deze kwestie?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2020 15:29

Ik vrees dat u verzekeraar gelijk heeft, normaal is 3 maanden zeer lang voor een offerte, meestal maar een 14 dagen a 1 maand .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lucas123
Berichten: 483

#3 , 07 aug 2020 15:35

Maar moet hij dan niet eerst een nieuwe offerte krijgen en pas na goedkeuring door TS een betalingsuitnodiging ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2020 16:37

Maar moet hij dan niet eerst een nieuwe offerte krijgen en pas na goedkeuring door TS een betalingsuitnodiging ?
Ik heb eigenlijk nog nooit een offerte gehad
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 07 aug 2020 16:58

Die 3 maanden zijn inderdaad om akkoord te gaan, en hebben niets te zien met de eerste facturatieperiode.

Als je rekent dat je normaal al 3 maanden opzegging moet doen (in een "normale" overgang van verzekering), dan kan je dus nooit op voorhand de prijzen weten, als we die logica zouden aanhouden, die de verzekeraar nu stelt?

Tenzij je in tussentijd een ongeval of iets zou gehad hebben natuurlijk, waarbij je BA zou gestegen zijn...

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 07 aug 2020 17:09

Gaat het niet over een indexatie? Bij een begindatum meer dan zes maand na datum offerte kan ik me zoiets wel voorstellen.

Terug naar “Algemeen”