Fedris beslissingstermijn voorbij

MidKey
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fedris beslissingstermijn voorbij

#1 , 20 jul 2020 14:23

Hallo,

Op 18 maart ontving ik een ontvangstmelding (brief) van Fedris in verband met de aanvraag van een beroepsziekte.
In deze brief staat: "volgens het handvest van de sociaal verzekerde moet fedris u beslissing betekenen binnen de 120 dagen na ontvangst van de aanvraag"

Ik nam telefonisch contact op omdat ik geen bevestigingen meer kreeg van het versturen van verslagen.
na telefonisch contact (3x op 3 weken tijd wegens het niet doorsturen van mijn dossier) zeiden 2 verschillende medewerkers dat er met mijn dossier sinds 27 maart niets meer gebeurt is en dat terwijl alle verslagen binnen zijn die ze nodig hadden.
De medewerkers wisten me ook te vertellen dat ik geen beslissing moest verwachten deze maand wegens "drukte".

Echter is sinds 18 juli de termijn van 120 dagen verstreken en heb ik nog steeds geen beslissing.

Wat kan ik nu doen?
Ik zou graag zekerheid hebben of het al dan niet is goedgekeurd aangezien ik bijna op 40% inkomen val omwille van een revalidatie die langer duurt dan oorspronkelijk gepland.

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2020 21:13

Mag ik er u op wijzen dat ook de dienst Fedris niet fysiek bereikbaar was omwille van Covid 19. Er werd wel van thuis uit gewerkt, maar daar heb je niet altijd de beschikking over de stukken in het dossier. Het lijkt me in deze dan ook opportuun dat u het nodige geduld aan de dag legt.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Vely
Berichten: 72

#3 , 21 jul 2020 06:49

Mogelijk kan die termijn eenmalig met 4 maanden verleng worden. Dit moet natuurlijk wel gecommuniceerd worden...
Mogelijk kan klacht indienen bij hun diensten: https://fedris.be/nl/formulieren/een-kl ... van-fedris
Ik snap dat covid een groot probleem kan zijn geweest voor de verwerking van dossiers, en extra werk omdat dit een beroepsziekte is voor de zorgsector, maar er staat niet direct iets vermeld op hun site over achterstand ofzo..
Ze hebben de plicht om correct en op tijd te informeren..
Die verplichting is niet weggevallen door covid.
Sommige diensten werken bij achterstand volgens het principe first in first out + alles waar mensen voor telefoneren/mailen.. eens vriendelijke vragen hoe het zit met jouw dossier kan dus zeker geen kwaad..

Reclame

MidKey
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2020 15:50

bedankt voor uw bericht Vely

Ik heb alle respect voor eventuele vertraging omwille van Corona maar ik word over niets op de hoogte gehouden en ook ik vind dat niet kunnen.

Ik heb al meermaals vriendelijk contact opgenomen maar helaas kan niemand een antwoord geven hoe het zit met mijn dossier (buiten dat het al van 27 maart bij de dokter zit).
Ik wil dan ook helemaal geen klacht indienen omwille van het feit dat het te laat is (wat natuurlijk niet leuk is) maar omwille van het gebrek aan informatie...
bedankt voor de nodige info en raad

Marcus Aurelius:

Ik heb alle begrip voor de vertraging maar mensen informeren en ook correct informeren duurt niet zo lang en toch weet ik niets.
Covid-19 word nu ook aanzien als beroepsziekte en ze hebben +3000 aanvragen natuurlijk is er dan vertraging maar laat mensen niet in het ongewisse.
Mogelijk kan die termijn eenmalig met 4 maanden verleng worden. Dit moet natuurlijk wel gecommuniceerd worden...
Mogelijk kan klacht indienen bij hun diensten: https://fedris.be/nl/formulieren/een-kl ... van-fedris
Ik snap dat covid een groot probleem kan zijn geweest voor de verwerking van dossiers, en extra werk omdat dit een beroepsziekte is voor de zorgsector, maar er staat niet direct iets vermeld op hun site over achterstand ofzo..
Ze hebben de plicht om correct en op tijd te informeren..
Die verplichting is niet weggevallen door covid.
Sommige diensten werken bij achterstand volgens het principe first in first out + alles waar mensen voor telefoneren/mailen.. eens vriendelijke vragen hoe het zit met jouw dossier kan dus zeker geen kwaad..

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 aug 2020 14:13

Kan u mij uw rijksregisternummer meedelen. Kan via Privé bericht. Ik zet mij PB enkele dagen terug open.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Algemeen”