Medische vragenlijst hospitalisatieverzekering

NSP
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Medische vragenlijst hospitalisatieverzekering

#1 , 18 jul 2020 21:38

Bij het afsluiten van een individuele hospitalisatieverzekering hoort de fameuze medische vragenlijst die men verondersteld wordt eerlijk in te vullen. Nu heb ik volgende bedenking:

1. Wanneer je een bestaande aandoening vermeldt wordt deze uitgesloten, gewoonlijk met zeer ruime marge. Als bv. een kleine hartafwijking hebt die perfect behandelbaar is, worden meteen alle hart- en vaatziekten uitgesloten ook als ze volledig niet gerelateerd zijn.
2. Wanneer je later een uitgesloten aandoening krijgt, wordt je niet gedekt door de hospitalisatieverzekering.
3. Wanneer je de bestaande aandoening verzwijgt en het komt uit, wordt je ook niet gedekt door de verzekering.

Dus wat heb je te verliezen door een aandoening te verzwijgen? In het slechtste geval wordt je niet gedekt, wat sowieso ook zo is als je ze wel vermeldt want dan werd ze vooraf uitgesloten. Als je ze niet vermeldt heb je tenminste nog kans dat je toch vergoed wordt.

Voor de duidelijkheid: dit is een hypothetische denkoefening, maar die misschien toch op veel mensen van toepassing is. Zelf ben ik waarschijnlijk te eerlijk om aandoeningen te verzwijgen maar ik erger mij wel aan de verzekeringen die met groteske uitsluitingen hun risico inperken en daarbij nog weigeren om premiekorting te geven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding