combinatietarief Oldtimerverzekering, gezinspolis, brandverzekering

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

combinatietarief Oldtimerverzekering, gezinspolis, brandverzekering

#1 , 30 apr 2020 13:35

Hallo,

Sinds ruim een jaar heb ik een oldtimerverzekering bij X en een Gezinspolis. X wilt dat ik daarbij ook een brandverzekering neem bij hen, maar op dit aanbod ben ik niet ingegaan, omdat ik een voordeligere brandverzekering heb bij een andere makelaar.

Nu schrijven ze mij dat ze de oldtimerverzekering stopzetten (ingaande vanaf volgende betalingsdatum 2021), en ook mijn Gezinspolis, met als reden dat ze het "kortingstarief" voor oldtimer enkel kunnen aanbieden aan "totaalklanten". Dit betekent dat ik tenminste gezinspolis, brandverzekering en oldtimer samen moet hebben bij hen, anders niets. Deze voorwaarden zijn niet aangegeven op hun website https://www.erard.org/diensten/hobby-vo ... erzekering.

Als ik hen vraag wat het tarief is voor oldtimerverzekering met enkel gezinspolis, schrijft men mij dat het dan een normale wagenverzekering wordt en dus geen oldtimerverzekering. Ik merk hier op dat hun gebruik van "kortingstarief" misleidend is, want ze hebben dus geen gewoon oldtimerverzekeringstarief.

Ik vroeg me af of het toegelaten is voor een verzekeringsmakelaar om prijzen op die wijze te koppelen aan mekaar. Gaat het hier om koppelverkoop en is dit toegestaan?

Groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 30 apr 2020 17:38

Extra korting als je een grootafnemer bent mag. Dat gebeurt in alle sectoren.

NB: kijk eens bij de belgische federatie voor oude voertuigen (bfov.be). De oldtimerpolis die zij aanbieden is normaliter de beste op de markt (goedkoop en ruime dekking incl pechverhelping). Je moet je hier voor wel bij een oldtimerclub aansluiten die lid is van bfov (dat zijn ze bijna allemaal)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 apr 2020 18:45

Kijk eens rond
Waarschijnlijk vind je ook een interessante oldtimerpolis elders

Meeste verzekeraars doen wel extraatje als je met meerdere producten bij hen zit, maar je zo dwingen is er wel over.
Blijkbaar heeft deze verzekeraar liever géén klant aan jou
Geef ze wat ze willen ...


Koppelverkoop mag volgens EU niet verboden worden
België deed dat wel, en heeft dat een jaar of 10 geleden dus moeten aanpassen ...

Reclame

Terug naar “Algemeen”