Onverwachte ziekenhuis kosten

tessalina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onverwachte ziekenhuis kosten

#1 , 20 apr 2020 16:51

Hi, wie kan mij helpen?

Ik ben in behandeling geweest bij een ziekehuis, start datum: 23-09-2019. Ik wist toen al dat mijn zorg verzekering geen contract had met het ziekenhuis en wist dat ik een rekening hiervoor zou krijgen. (deze rekening begin januari betaald) Omdat ik in een lang behandel traject in ben gegaan bij het ziekenhuis heb ik in november 2019 netjes voor het nieuwe jaar mijn zorgverzekering aangepast, zodat de komende behandelingen (en ik wist dat ik een operatie in 2020 zou ondergaan) gedekt zouden worden. Nu 16-04-2020 kreeg ik een factuur van het ziekenhuis met daarin een bedrag van 1700 euro wat ik moet gaan betalen, omdat mijn verzekering niet alle kosten zouden hebben vergoed van mijn operatie die op 07-02-2020 heeft plaats gevonden. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en mijn zorgverzekeraar hoe dit kan? Blijkbaar heeft het ziekenhuis de zogenaamde DBC opnieuw gestart op 22-12-2019, dit staat ook op mijn factuur als ''begindatum''. Maar het gaat om de zorgactiviteit van 07-02-2020 dus in het nieuwe jaar, met wel de juiste zorgverzekering die alles zou moeten dekken. Mijn vraag is nu, kan ik hier iets mee of niet? Moet ik dit bedrag van 1700 euro betalen, ookal gaat het om mijn operatie op 07-02-2020 en die dus wel eigenlijk binnen mijn verzekering moet vallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 20 apr 2020 17:43

Hebt u al eens gevraagd naar de reden bij uw zorgverzekering :?:



DBC, zorgverzekering, ... zijn termen uit Nederland
U zit hier op een Belgisch forum :idea:

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 22 apr 2020 12:23

Nieuwe polissen sluiten meestal bestaande (gekende) aandoeningen uit. Vraag de reden aan uw verzekeraar maar dat zal de reden wel zijn.

Reclame

Terug naar “Algemeen”