Reis geboekt - coronavirus

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Reis geboekt - coronavirus

#1 , 23 feb 2020 19:06

Goedenavond allen!
Gisteren boekten we onze zomervakantie naar Turkije. Vandaag lezen we plots dat zij hun grenzen sluiten omwille van het coronavirus en de recente uitbraak in Italië.

We hebben momenteel nog geen annulatieverzekering afgesloten, maar weten ook niet of dit binnen dit kader zinvol is. Ik las nl. dat vele verzekeringen annulaties omwille van dergelijke redenen niet als gegrond zien.
En wat dan als dit tegen de zomer nog steeds het geval is dat zij hun grenzen gesloten houden en derhalve de vakantie niet kan plaatsvinden? Wie draait er op voor de kosten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 23 feb 2020 19:32

Normaal gezien uzelf. Voor zowel de reisorganisator als de vliegmaatschappij is dit overmacht, zij kunnen hier immers niets aan veranderen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 23 feb 2020 20:42

Volgens de FOD Economie heeft u de keuze: geld terug, of uw reis op een ander moment opnieuw uitvoeren.
U heeft echter geen recht op een schadevergoeding.

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... een-vlucht

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 23 feb 2020 21:18

Als ik me niet vergis werd enkel de grens met Iran gesloten ... (mijn schoonouders zijn deze ochtend toch succesvol naar Turkije gereisd).

U kan de Annulatieverzekeringen afgaan, sommigen zullen dit wel dekken...(Sowieso is een annulatieverzekering steeds aan te raden).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2020 21:27

We zijn eind februari dus heb je nog meer dan 4 maanden, tegen dan is dit wel gedaan zeker ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Algemeen”