gekregen auto pertotal, lage aankoopfactuur

vjanne
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gekregen auto pertotal, lage aankoopfactuur

#1 , 13 jan 2020 08:52

Voor mijn 18e verjaardag kreeg ik ooit een auto.
Mijn vader kocht deze op zijn zaak op leasing.

Toen de leasing na 4 jaar afliep heb ik de restwaarde van de leasing betaald. (€2600)
Omdat ik in bijberoep werk heeft mijn vader deze restwaarde van zijn bedrijf naar mijn bedrijf gefactureerd.

Nu heeft er onlangs een auto op mij ingereden en mijn auto is pertotal.
Ik krijg van de verzekering + 8200 euro als iemand een bod doet van 3000 euro op mijn wrak.

Nu vraagt de expert mijn boorddocumenten en aankoopfactuur.
Maar nu heb ik bang dat ik nog amper iets krijg omdat mijn aankoopfactuur zo laag ligt of heeft dit er niets mee te maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 13 jan 2020 12:16

Nu zie je de nadelen van fraude. Uw vader had de wagen moeten verkopen aan de werkelijke waarde na vier jaar. Mocht hij fiscale controle gekregen hebben dan zou dit bijgestuurd geweest zijn... Je hebt een bijberoep waarbij je dus maar weinig wagenkosten hebt kunnen inbrengen wegens de lage aankoopfactuur.

Ik vermoed inderdaad dat je slechts maximaal de aankoopwaarde,gaat terugkrijgen maar je kan altijd proberen argumenteren dat je de vervangwaarde terugwil (maw de prijs van die wagen op de tweedehandsmarkt)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2020 12:33

Je hebt recht op de waarde van het voertuig voor het ongeval. Dus wat je moet betalen om een gelijkaardig voertuig aan te kopen. En dit ongeacht wat je zelf betaald hebt bij aankoop.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jan 2020 14:45

Heel rare topic.
Waarde van de wagen € 2600.00 ( restwaarde leasing ) welke ook in de boekhouding zo zou moeten staan.
Total loss: verzekering betaald + € 8200.00 als iemand een bod van € 3000.00 op uw wrak doet.
Graag naam verzekering = een mecenas, liefdadigheidsinstelling.
Uw vader had bij een ernstige belastingcontrole flink tegen de lamp gelopen.t 4 jaar leasing kosten aftrekken ( van een wagen persoonlijk gebruik familielid ) = fraude.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 13 jan 2020 17:57

Ik denk niet dat de verzekeringsmaatschappij aan fiscale controle gaat doen!
Het te vergoeden bedrag is de waarde van de wagen vlak voor het ongeval.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jan 2020 18:13

Ik denk niet dat de verzekeringsmaatschappij aan fiscale controle gaat doen!
Het te vergoeden bedrag is de waarde van de wagen vlak voor het ongeval.
[/Thomas zeker eens met uw reactie.
Maar heb toch vragen erbij : verzekering betaalt + € 8000.00 indien iemand een bod van € 3000.00 doet op het wrak ??
Dus verzekering stelt voorwaarden om de zo gezegde waarde voor het ongeval te vergoeden.
En als ik de bedragen goed interpreteer ( leasing + restwaarde ) gaat het over een tamelijk dure wagen ?

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 13 jan 2020 20:20

Die berekening begrijp ik ook niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 13 jan 2020 21:00

Maar heb toch vragen erbij : verzekering betaalt + € 8000.00 indien iemand een bod van € 3000.00 doet op het wrak ??
Vermoedelijk is er al een bod van 3000€ op het wrak, en is het totaal 8200€ , wrakprijs inbegrepen

Waarvan verzekering dan 5200€ uitbetaalt, en de opkoper vh wrak (want dat dien je al jaren zelf te verkopen) de overige 3000€ betaalt aan de Vraagsteller ...

Terug naar “Algemeen”