afsluiten verzekering

Koen VR
Topic Starter
Berichten: 30

afsluiten verzekering

#1 , 02 apr 2006 14:47

Ik heb vorig jaar een verzekering voor mijn motor (125CC motor) afgesloten.
Omdat deze eind vorig jaar stuk was en en niet meer met gereden werd, en mijn verzekering toch ten einde liep, heb ik niet meer betaald voor dit jaar.

Na een betalingsaanmaning van de verzekering heb ik uiteindelijk eens gebeld met de verzekering en gemeld dat ik niet langer verzekerd wens te blijven. Na een aangetekende schrijven te hebben ontvangen met de aanmaning tot betalen van de verzekeringsmaatschappij heb ik nogmaals gebeld waarop ze mij zeiden dat alles in orde is en deze brief maar een formaliteit is.

Ondertussen heb ik een aangetekend schrijven gekregen van een advocatenbureau die ermee dreigen een deurwaarder te sturen en mij te dagvaarden...

Wat moet ik nu doen?

toch een bedenking: Wordt een motoverzekering automatisch verlengd zonder mijn bevestiging? Moet ik initiatief nemen om de verzekering stop te zetten?

Blijkbaar toch een hoop miserie om van zo'n verzekering af te komen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Koen VR
Topic Starter
Berichten: 30

#2 , 03 apr 2006 12:37

Blijkbaar is bellen alleen niet genoeg...

Nu blijkt dat mijn motoverzekering niet kan afgesloten worden, zonder dat ik het bewijs lever dat ik daadwerkelijk niet meer rij met die moto.

Ik moest blijkbaar mijn nummerplaat terug ingeven bij de DIV en het bewijs daarvan naar de verzekering opsturen.
tevens heb ik ook het vermoeden dat alle niet-aangetekende brieven niet gelezen worden...

met dit allemaal als gevolg dat ik nu op de zwarte lijst terechtkom...

Als leek is het dus niet evident om een verzekering op te zeggen...

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#3 , 13 apr 2006 23:49

Als leek is een en ander inderdaad niet zo eenvoudig.

Derhalve voegen wij hierna een modelbrief.

Wij benadrukken dat dit slechts een voorbeeld betreft en dient aangepast te worden aan de situatie.




Geachte,

Betreft: polis ??? met nummer ???

Hierbij delen wij u mede dat wij overeenkomstig de bepalingen van hogervermelde polis afzien van de voortzetting ervan en tegen vervaldatum ??? of alleszins tegen de eerstkomende vervaldatum wensen op te zeggen indien huidige onjuist mocht blijken.

Mogen wij u vriendelijk verzoeken dit aangetekend schrijven te bevestigen en uw eventuele opmerkingen binnen de acht dagen mede te delen ? Na deze termijn beschouwen wij deze opzegging als onherroepelijk.

Hoogachtend,

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2006 08:59

Nu blijkt dat mijn motoverzekering niet kan afgesloten worden, zonder dat ik het bewijs lever dat ik daadwerkelijk niet meer rij met die moto.
Om de verzekering voor de toekomst (tegen de eerstkomende vervaldag) op te zeggen moet je dat bewijs niet leveren.
Ik moest blijkbaar mijn nummerplaat terug ingeven bij de DIV en het bewijs daarvan naar de verzekering opsturen.
Men vraagt je dit omdat je de verzekering met terugwerkende kracht, op een datum vooraleer je de opzeg gegeven hebt wil stopzetten. In dat geval vraagt de verzekeringsmaatschappij dat je bewijst dat het risico niet meer bestond.

scorpioen

Terug naar “Algemeen”