Medische fout dierenarts.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

Medische fout dierenarts.

#1 , 28 okt 2019 12:42

Ik heb momenteel een meningsverschil met mijn schoonbroer. Dat gaat over het volgende.

Een veearts voert een keizersnede uit bij een van zijn koeien maar deze keizersnede duurt uren om het kalfje uit de koe te halen.Ikzelf was er bij en zeg tegen mijn schoonbroer dat deze keizersnede veel te lang geduurd heeft. Ik zeg tegen mijn schoonbroer dat dit onverantwoord is dat dit zolang duurt.
De dag nadien ligt de koe dood. De veearts belooft dat hij zijn verzekering zal verwittigen, doch mijn schoonbroer hoort er niets meer van. Na een tijdje deelt deze veearts aan mijn schoonbroer mede dat zijn verzekering niet wilt tussen komen in het sterven van de koe.Een paar maand nadien is er weer een keizersnede bij mijn schoonbroer en neemt dezelfde veearts terug om deze uit te voeren. Stom natuurlijk. Ook deze koe sterft de dag nadien . Deze keizersnede heeft ook uren geduurd. De verzekering van de veearts wil weer niet tussen komen , zegt de veearts zelf.
Een paar weken nadien is er weer een keizersnede bij een koe van mijn schoonbroer die weer uren duurt. Op het nippertje sterft deze koe niet maar blijft leven door een langdurige behandeling door deze veearts.
Eigenlijk stom van mijn schoonbroer om weer die zelfde veearts te verwittigen om deze tweede en derde keizersnede uit te voeren.

Mijn vraag is nu : kan een landbouwer zoals mijn schoonbroer een verzekering van hemzelf verwittigen omdat de veearts zijn verzekering niet wil tussenkomen ? Volgens mij liegt deze veearts en heeft hij gewoon geen verzekering verwittigd. Valt dat eventueel onder de familiale verzekering van mijn schoonbroer die dan contact opneemt met de verzekering van de veearts ? Of is er een andere verzekering van mijn schoonbroer die kan tussen komen ? Of moest hij contact opgenomen met de orde van de veeartsen ?
Nooit heeft mijn schoonbroer een schrijven ontvangen van de verzekering van de veearts die in de fout ging. Hij heeft alleen mondeling medegedeeld dat zijn verzekering niet wou tussen komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 nov 2019 17:23

familiale verzekering zal zeker niet tussenkomen in een bedrijfsgerelateerde situatie. Dus een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moet aangesproken worden.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 02 nov 2019 17:34

Ik zou nog eens een vierde keer proberen ...

U schoonbroer heeft de keuze: zelf stappen ondernemen tegen de veearts (eventueel via een zakelijke rechtsbijstandsverzekering - àls hij die heeft), of het zo laten

Reclame

Terug naar “Algemeen”