Bedenktijd auto- en brandverzekering

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Bedenktijd auto- en brandverzekering

#16 , 16 okt 2019 16:00

Als dat zo is, zou ik inderdaad klacht indienen.
Dat is meer dan gewoon erover.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 16 okt 2019 16:20

De maatschappij kan u al een zogezegd kopie bezorgen per mail.
Voor valsheid in geschriften en gebruik ervan in handelsgeschriften kan u aangifte doen bij politie.
Neem de afgedrukte scan mee om toe te voegen bij dossier - Politie zal via geijkte weg het origineel opvragen bij de verzekering.

Peter.S
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 okt 2019 21:54

Nieuwe makelaar sinds vandaag.
Heel erg behulpzame man.Een wereld van verschil.Hij gebruikt een App zodat ik van alles op de hoogte ben en er niemand anders kan handtekenen buiten mijzelf.
Al mijn verzekeringen werden overgenomen,met plaatsingsmandaat.Want dat heb ik bij de vorige ook nooit gezien en hij heeft nog eens extra de maatschappijen ingelicht dat er geen opzeg diende te gebeuren.Die waren blijkbaar vorige week week al onmiddellijk verstuurd door de andere makelaar.
We hebben ook nog ontdekt dat er niet alleen een nieuwe polis werd opgemaakt zonder mijn handtekening maar ook nog domiciliëring op die polis.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 okt 2019 10:31

Ik heb contact gehad met de maatschappij en via e-mail annuleren zou voldoende zijn.
Heb ik recht op het bekijken van dat contract?Ik wil die handtekening zien.Die is dan vervalst.


Peter, u heeft absoluut het recht om een kopie van het contract en de ondertekening te ontvangen.
Maar schakel zeker mijn linken van mijn vorige reactie in.

Peter.S
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#20 , 18 okt 2019 18:14

Ik heb de ombudsdienst ingelicht en een klacht ingediend.
Echter vrees ik dat ik het contract nooit te zien zal krijgen.
Ik had een reactie ontvangen van de desbetreffende maatschappij.Zij hebben contact opgenomen met de (sjoemelde) makelaar en hij was akkoord gegaan om alle nieuwe contracten te vernietigen.Dus blijkbaar werden er nog polissen aangemaakt zonder mijn toestemming.

Peter.S
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#21 , 18 okt 2019 18:55

De maatschappij kan u al een zogezegd kopie bezorgen per mail.
Voor valsheid in geschriften en gebruik ervan in handelsgeschriften kan u aangifte doen bij politie.
Neem de afgedrukte scan mee om toe te voegen bij dossier - Politie zal via geijkte weg het origineel opvragen bij de verzekering.

Ik heb de indruk dat de maatschappij haar handen er van af wil houden.
Er wordt niet gereageerd op de vraag om het contract te verkrijgen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 okt 2019 20:19

In ieder geval goed dat u de Ombudsdienst heeft ingelicht en klacht ingediend.
Verzekeringsmij. zal zelf haar makelaars niet te snel afvallen.
In ieder geval op schriftvervalsing en valse handtekening staan straffen.

Peter.S
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 okt 2019 09:14

Ik heb zonet volgende reactie ontvangen van maatschappij X:

Wij hebben geen getekende polissen ontvangen. In uw opzegbrief zegt u ook dat u niets getekend heeft?
Wij hebben alle polissen vernietigd op aanvangsdatum dus u hoeft niets te betalen.
Er werd inderdaad een Budgetplan opgemaakt, dit heb ik ook laten annuleren.
U zal dus geen aanbieding via domiciliëring ontvangen.

Dit lijkt mij sterk.Ik krijg een vervaldagbericht in de bus met het bedrag dat via domiciliëring van de rekening zal gaan en er zou niet voor getekend zijn?
Het is geen aanbieding die ik opgestuurd gekregen heb maar een effectieve rekening.

Terug naar “Algemeen”