Auto nog ingeschreven geen verzekering

denbere86
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Auto nog ingeschreven geen verzekering

#1 , 02 okt 2019 20:21

Hallo,

Graag had ik wat advies willen krijgen.

Na het overlijden van mijngrootvader heb ik zijn auto geërfd.
Zijn Autoverzekering is afgelopen en gestopt maar de nummerplaat is niet uitgeschreven.

Nu ik wens die te laten gaan keuren voor verkoop (op 3km van de deur) maar is niet verzekerd.
Hoe kan ik die laten keuren,buiten dat de garagist die tegen betaling laat keuren .
Zonder verzekering is natuurlijk niet toegestaan ook al is het verleidelijk (3km)

Is er een optie mogelijk om mijn verzekeraar te vragen om mij te verzekeren voor 1 dag op mijn grootvaders nummerplaat en die nadien, na keuring ,nieuwe nummerplaten aan te vragen op mijn persoon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 okt 2019 02:00

Is er een optie mogelijk om mijn verzekeraar te vragen om mij te verzekeren voor 1 dag op mijn grootvaders nummerplaat en die nadien, na keuring ,nieuwe nummerplaten aan te vragen op mijn persoon?
Ja
Verzekeringsnemer hoeft niet per se de houder van de nummerplaat te zijn


Contract hoeft ook niet voor 1 dag
Verzekeringscontract kan gewoon doorlopen, nummerplaat wordt dan aangepast
Je verzekeringsagent zal wel weten wat het simpelste is


Zorg dat de wagen van de openbare weg is terwijl je de inschrijving laat overzetten


Schrapping nummerplaat gaat snelst via bpost kantoor

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2019 08:19

inschrijving na de keuring duurt 1 dag, de verzekering doet dit en voor 4 uur heeft je de dag nadien reeds je plaat, en de verzekering gaat je een verzekering geven op het chassisnummer en dit word gecontroleerd op de schouwing, de verzekering moet het chassis nummer vermelden.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb één laten keuren door een zelfstandige die niks anders doet dan keuringen, 50€ + de kosten schouwing. en was er zeer tevreden over, het was iemand in bijverdienste en elke dag heeft hij er 2 a 4 wagens voor de keuring .en hij had een handelaarsplaat .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Algemeen”