Voertuig weg, verzekering blijft

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Voertuig weg, verzekering blijft

#1 , 25 sep 2019 09:04

Om van mijn verzekering vanaf te geraken heb ik teneinde raad mijn auto verkocht en de nummerplaten af gegeven bij de verzekering. De bedoeling was om eindelijk van die maatschappij verlost te zijn en dan vrij een nieuwe verzekering te kunnen uitkiezen. Nu krijg is een brief dat ze de platen opgestuurd hebben en dat mijn voertuig geschrapt is maar de verzekering blijft bestaan die is alleen maar geschorst en ik ben verplicht om als ik ooit een nieuw voertuig koop om terug naar hen te gaan. Hoe geraak ik daar in 's hemelsnaam van af en is leasing misschien een oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2019 09:28

Die verzekering kon je elk jaar opzeggen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 sep 2019 10:00

Nu krijg is een brief dat ze de platen opgestuurd hebben en dat mijn voertuig geschrapt is maar de verzekering blijft bestaan die is alleen maar geschorst en ik ben verplicht om als ik ooit een nieuw voertuig koop om terug naar hen te gaan.

Dat is de normale werkwijze.

De legale manier daar rond is tijdelijk 2 voertuigen in gebruik hebben.
Beide moeten tegelijk verzekerd zijn.
Voor het tweede voertuig heeft u vrije keuze van verzekeraar ...
Hoe geraak ik daar in 's hemelsnaam van af en is leasing misschien een oplossing?
Leasing is een manier.

U had het contract ook kunnen opzeggen.
Als u er niet tevreden over bent, is dat doorgaans na een schadegeval - wat een geldige reden is tot beëindiging ...

U kan het contract opzeggen nadat het terug begint te lopen, eens u een ander voertuig moet verzekeren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2019 10:13

Het simpelste was die verzekering opzeggen, nu zit je daar aan gebonden en bij een andere wagen eerst laten verzekeren en dan daarna onmiddellijk opzeggen, nu heb je werk en kosten gehad voor wat, als het zo simpel was ?

De vraag is ook zijn er wel slechte verzekeringsmaatschappijen in Belgie .???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 25 sep 2019 11:01

Als je een nieuwe verzekeraar zoekt zal die vragen stellen over je schadeverleden en normaliter een bonus malus attest vragen. Als je je huidige verzekeraar wil berlaten wegens de te hoge premie door schadegevallen dan zullen alle concullega s ook hoge tarieven voorstellen. Hou er ook rekening mee dat het “vergeten” vertellen van feiten je zuur kan oprispen ....

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 sep 2019 16:42

Ik wil er gewoon weg omdat het zo een gluiperd is met verkoopspraatjes, hij zorgde er voor dat ik nog nooit op tijd kon opzeggen en veranderen, een ridder van kleine lettertjes. Mijn bonus malus is 01, maar ik leef nu wel verder zonder auto als het echt niet moest lukken kan ik er dan wel één leasen dat is dan wel duurder als kopen maar ik ben dan tenminste vrij.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 25 sep 2019 16:50

Je kan via een andere verzekeringsmakelaar / andere verzekeraar vragen je contract over te nemen vanop vervaldag ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 25 sep 2019 17:12

Het gaat dus meer over de tussenpersoon dan over de maatschappij, als ik het goed begrijp.

Zoals Inazuma vermeldt, kan je dan gewoon een andere makelaar vragen uw belangen waar te nemen, gewoon een plaatsingsmandaat invullen en gedaan, zij doen de rest. U hebt geen contact meer met uw huidige agent/makelaar/bank... ivm die polis.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 25 sep 2019 17:38

Auto is ondertussen al weg blijkbaar. Raad komt te laat vrees ik

Terug naar “Algemeen”