Annulatieverzekering

lottedevos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Annulatieverzekering

#1 , 02 sep 2019 17:45

Hallo iedereen

Hopelijk kan iemand van jullie me verderhelpen...

Ik boekte samen met mijn vriend een reis, hierbij namen we ook een annulatieverzekering omdat je nooit zeker kan zijn.
Gelukkig deden we dit want mijn vriend zit plots met ernstige buikgriep. De dokter voorzag al een attest dat reizen niet mogelijk is om in te dienen bij de verzekering, maar nu vroeg ik mij af of mijn ticket ook geannuleerd en vergoed wordt. De reis werd samen geboekt en op het document van de verzekering staan onze beide namen.

In het document van de verzekeraar staat hetvolgende vermeld:
Annuleert de Verzekerde voor het begin van de Reis een voorheen geboekte Reis, dan vergoedt AIG Europe S.A. een maximumbedrag van € 5.000, - per Verzekerde voor de gemaakte annulatiekosten en op voorwaarde dat de annulatie van de Reis om een van de volgende redenen gebeurt:
1.1 overlijden, Ongeval of onverwachte ziekte waarvoor een medisch attest wordt voorgelegd dat bevestigt dat de reis niet kan worden aangevat of voortgezet, zwangerschapscomplicaties binnen de eerste zes maand van een zwangerschap van een Verzekerde of een Risicopersoon;

Mijn vriend heeft echter ook een andere verzekering en dacht er aan om de kosten van de vliegtickets via deze terug te vorderen, maar ik denk dat we beter via de verzekering kunnen vorderen die we samen hebben afgesloten. Klopt dit?

Alvast bedankt iedereen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding