opzeg brandverzekering in onderling overleg?

monana
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

opzeg brandverzekering in onderling overleg?

#1 , 22 aug 2019 18:48

ik kreeg een telefoontje van mijn makelaar dat de verzekeraar mijn BV wil opzeggen, omdat ik bij een schadegeval aanspraak zou hebben willen maken op schade die al aanwezig was voordat ik eigenaar werd vd woning. nu, complex geval van verborgen gebreken en moeilijk op te sporen oorzaak van de schade, veel experts gepasseerd, maar er was duidelijk schade, nieuwe schade, die niet aanwezig was toen ik de woning kocht en nav waterinfiltratie. bon, ik kan er mee leven dat ze mijn aangifte vr vergoeding uiteindelijk klasseren, maar de makelaar zegt dat ik nu OF kan opzeggen in onderling overleg md verzekeraar, of dat aangetekend moet doen maar dan in een database kom waartoe alle verzekeraars toegang hebben, en mvv zoiets als "slechte huisvader". dat wil ik niet, is ook niet terecht (vorige eigenaar lichte de verzekeraar op denk ik, voor schade door dezelfde oorzaak. deed er dus niets aan), dus bieden ze wel aan te helpen aan een andere BV bij een andere maatschappij.

VRAGEN:
-heeft er iemand ervaring met dat opzeggen in onderling overleg? normaal liep mijn polis nog tot voorjaar volgend jaar. wat zou de opzegtermijn zijn? de makelaar suggereerde dat de verzekeraar niet meteen zou opzeggen, maar dat dat eraan komt. en dreigde ad andere kant wel: "je kan niet zonder BV zitten"
- ze dreigde en drong ook aan dat ik al mijn verzekeringen als pakket zou moeten nemen, en dat het bijna een gunst was indien zij
me helpen aan een andere BV.
kan ik hiertoe gedwongen worden "alles" te nemen? ik ben alleenstaande met kind. mijn familiale wil ik nog veranderen, maar zeker niet mijn autoverzekerking
opmerking: de makelaar is ook dezelfde instelling waar ik mijn woonlening heb.
-kent er iemand die beruchte database?

ik heb al vrij snel een afspraak.
ik moet dan facturen voorleggen van uitgevoerde werken (ik heb idd. intussen de oorzaak vd schade laten herstellen. zelfs los dus vd kwestie of zij me nu wel dan niet zouden vergoeden) want dat "anders geen enkele verzekeraar me wil"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 aug 2019 18:37

Heel rare zaak. Lekdetectie ?
Het enige dat ik zou doen is dringend een andere makelaar zoeken en uw ganse pakket verzekeringen overhevelen.

Reclame

Terug naar “Algemeen”