verantwoordelijkheid

Eddy Costal
Topic Starter
Berichten: 66

verantwoordelijkheid

#1 , 10 aug 2019 09:34

Kinderen die enkele uurtjes kwamen spelen hebben op de witte muren verschillende tekeningen met stift gemaakt. Onmogelijk te verwijderen er moet u opnieuw geschilderd worden.
Is het de familiale van de ouders van deze kinderen ( als er al een hebben) degene die zal betalen? Of beschouwt men de kinderen als onder uw toezicht en speelt de blokpolis hier ,( zijn muren dus de eigen brandpolis heeft er niets mee te maken) Allemaal niet gemakkelijk, want bewijs maar eens dat uw eigen kind niet heeft meegedaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 10 aug 2019 10:36

Zeer goed opgemerkt ..de kinderen waren onder uw toezicht.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 10 aug 2019 11:03

Is samen met die andere ouders schilderen een optie?

In het wit , natuurlijk?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 aug 2019 11:37

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 10 aug 2019 12:11

Is dit wel gedekt door de blokpolis?
Onder welk risico? Vandalisme (hoe oud waren die kinderen...)?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2019 12:22

Zeer goed opgemerkt ..de kinderen waren onder uw toezicht.
Inderdaad als de kinderen onder uw toezicht staan, bent u verantwoordelijk. Dus in feite de dader.
Herschilderen zult u op eigen kosten moeten doen, of samen met de vaders van de andere kinderen.
Zie niet goed in welke polis dit zal dekken en is de prijs van de verf hoger dan de franchise ( +/- € 275.00 ) ?
Indien alle muren vol getekend = nalatigheid.

Ouderdom van de kindjes ?

Eddy Costal
Topic Starter
Berichten: 66

#7 , 10 aug 2019 15:42

Ik heb al wel begrepen dat de kosten voor mij zijn en eventueel met ouders andere kinderen.
Ze zijn 7 en 8 jaar.
Moesten ze nu de muur met brandende lucifers bewerkt hebben dan zou ik nog kunnen veronderstellen dat de blokpolis iets tussenkomt (= brandschade). Maar zoals ge zegt ,als ge rekening houdt met franchise zal er niets anders opzitten dan zelf de handen uit de mouwen te steken.
Toch benieuwd of dit dan onder de brandpolis zou vallen, want het is dan eigenlijk opzettelijk gedaan eh, maar langs de andere kant zijn ze minderjarig.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 aug 2019 17:14

Ik heb al wel begrepen dat de kosten voor mij zijn en eventueel met ouders andere kinderen.
Ze zijn 7 en 8 jaar.
Moesten ze nu de muur met brandende lucifers bewerkt hebben dan zou ik nog kunnen veronderstellen dat de blokpolis iets tussenkomt (= brandschade). Maar zoals ge zegt ,als ge rekening houdt met franchise zal er niets anders opzitten dan zelf de handen uit de mouwen te steken.
Toch benieuwd of dit dan onder de brandpolis zou vallen, want het is dan eigenlijk opzettelijk gedaan eh, maar langs de andere kant zijn ze minderjarig.
Eddy, gewoonlijk worden kinderen vanaf 10 jaar als verantwoordelijk beschouwt. Dus in dit geval zeker niet. Behalve ongevallen en onvoorziene omstandigheden.
Zeker geen brandende lucifers = is niet handelen als een goede huisvader en onverantwoord. Kinderen geen lucifers. Brandschade heeft ook de franchise.
Probeer samen met een van de vaders te schilderen

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 10 aug 2019 18:09

Om problemen te vermijden, geef de moeders (m/v/x enz..) ook de kans . :roll:

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 aug 2019 18:15

Om problemen te vermijden, geef de moeders (m/v/x enz..) ook de kans . :roll:
Bosprocureur, terechte opmerking. Vacatures moeten voor mannen en vrouwen openstaan. Is een juridisch statement.

Terug naar “Algemeen”