Verzekeringen

stimpy
Topic Starter
Berichten: 46

Verzekeringen

#1 , 04 jul 2019 17:53

Hallo,

Graag had ik wat info over verzekeringen .
In mei had ik een kostsluiting en zijn enkele van mijn huishoudtoestellen verbrand.
Nu heb ik mijn inboedel verzekering aan gesproken voor de toestellen.
daarvan kreeg ik te horen dat mijn toestellen niet zo hoog zijn als de vrijstelling, maar als ik deze toestellen opnieuw moet kopen , deze heb ik in aanbieding gekocht , zal het wel meer kosten.

Nu is de kast waar de toestellen opstonden ook beschadigd de formica is beschadigd.
Dit heb ik dan aan de verzekering van het gebouw aangegeven.
deze hebben mij getelefoneerd en er kan geen 2 vrijstellingen zijn voor 1 schade geval zegde ze.
Nu van de verzekering van het gebouw zou ik een bedrag krijgen min 3 maal de vrijstelling, omdat het gebouw al zoveel schade had.
Nu heb ik een mail gestuurd naar de verzekeringen met mijn vraag over die vrijstellingen, deze van het gebouw had geschreven dat ik naar een elektro zaak moet gaan en daar de prijs vragen.
Nu is mijn vraag , weet iemand hoe dit in elkaar zit.Moet ik naar een elektrozaak gaan en een bestek laten maken ?
Van verzekering inboedel krijg ik geen antwoordt, ook niet op een vraag.
over mijn familiale over fietsverzekering.
Ben bij deze verzekering gegaan op advies van abonnementen service.
Moet de brief opsturen en akkoord gaan met wat verzekering van het gebouw?
En hoe zit het met de vrijstellingen.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 04 jul 2019 18:01

Wat u nodig hebt is een geloofwaardige prijsraming of bestek (onder andere ;( ) .

Is de verzekering gebouw dezelfde als die van de inboedel? In elk geval, per schadegeval kan er uiteraard maar één vrijstelling gelden, dan wel te verstaan eentje per maatschappij...

De vraag die ik mij hierbij wel stel, waar in hemelsnaam blijft uw makelaar? Die is best geplaatst om u bij te staan. Helpt die niet ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 jul 2019 19:54

Bij een internetverzekering is er geen makelaar, daarom stuk goedkoper, met alle gevolgen van dien.

Reclame

Terug naar “Algemeen”