Groepsverzekering via werk

XXX123
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Groepsverzekering via werk

#1 , 23 mar 2019 17:39

Hi, ik heb zoals wel meer werknemers een groepsverzekering (Integrale) via mijn werkgever lopen waarvan het bij elkaar gespaarde bedrag als ik vanaf mijn 65 met pensioen ga, aan me uitgekeerd wordt.
Momenteel heb ik als begunstigde iemand aangeduid die als ik voor die tijd overlijd, zich over mijn honden zal ontfermen en net zo goed voor hen zal zorgen als ikzelf, tot hun overlijden wegens ernstige ziekte of ouderdom (ik ben alleenstaande).

Die twee zijn nu 8 jaar oud en omdat ik beslist heb na hen geen honden meer in huis te nemen (het gaat om een groot ras en tegen de tijd dat twee nieuwe honden oud zijn, ga ik zelf heel waarschijnlijk fysiek niet meer in staat zijn om hen nog fatsoenlijk te kunnen helpen als ze slecht ter been worden), vroeg ik me af of ik die groepsverzekering kan vragen om het resultaat uit te keren aan een organisatie zoals bvb het WWF?

Op de website van de groepsverzekering kom ik niet verder. Misschien dat iemand van jullie hier toevallig ervaring mee heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mar 2019 21:37

Normaal kan je de begunstigde bij overlijden zelf kiezen en aanpassen moet ook mogelijk zijn. Het zou een leuke zijn dat je iemand als begunstigde zet omdat je op dat ogenblik gehuwd bent en dat je dit later niet meer kan veranderen als je in echtscheiding gaat.

Reclame

Terug naar “Algemeen”