stormschade paardenstal gedekt door brandverzekering?

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

stormschade paardenstal gedekt door brandverzekering?

#1 , 15 mar 2019 13:41

zondag 10/3 heeft onze paardenstal, welke zich net achter onze woning bevindt, stormschade geleden.
(dak is vernield)

bij het eerste contact met onze verzekering zei de makelaar dat hij denkt dat deze schade niet gedekt zou zijn.
Even een blik geworpen op mijn polis en daar staat in dat de tuin (gebouwen, inhoud etc.) gedekt zijn tot €10000.
Wat zien zij als tuin? Mijn huis ligt op +-1ha grond, ik heb zelf een klein stukje 'tuin' afgemaakt voor de honden maar wat mij betreft is de rest van mijn grond ook tuin? Paardenstal/carport staat letterlijk pal achter het huis, de muur is een deel van mijn 'tuin' omheining) Hoort dit volgens jullie bij het verzekerde gedeelte? Zoja, indien de verzekering weigert uit te betalen best contact opnemen met een ombudsdienst?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 15 mar 2019 13:51

Voor al die vragen zou u toch eerst uw polis moeten raadplegen.

Heb het zelf nog voorgehad dat een zijmuur na discussie gedekt bleek, als ik me goed herinner omdat hij werkelijk in verbinding stond met het hoofdgebouw. Een echt bijgebouw zoals tuinhuis e.d. zou maar beperkt gedekt zijn.

Eigenlijk is de makelaar de eerste die u de juiste info zou moeten kunnen geven. :shock: Die moet u niet met rust laten !

Waarschijnlijk hebt u in uw polis ook een rubriekje tegenverzekering, waarin u kan een beroep doen op een eigen expert, betaald door uw verzekering.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2019 14:40

Deze zaken kan men ook bijkomend laten verzekeren in die polis, zal de premie wel iets verhogen.
Makelaar moet hier zijn werk doen.

Reclame

Terug naar “Algemeen”