Beste,
Hopelijk kan iemand mij dit verduidelijken. Afgelopen zaterdag waren mijn vriendin en ik betrokken in een kop-staart aanrijding. Wij zaten in de wagen die aangereden werd. Fout ligt dus 100% bij tegenpartij. Ik rijd met een bedrijfswagen. Verzekeringsnemer staat ook op naam van bedrijf waar ik voor werk als werknemer. Mijn vriendin heeft een whiplash en is al een week werk onbekwaam verklaard + moet kine volgen. Bij melding aan de verzekering van mijn werkgever stuurden ze ons een brief waarop het volgende staat: "De gekwetste passagier woont niet in bij de verzekeringsnemer en dient zélf aangifte te doen om vergoeding te bekomen voor haar kwetsuren bij de waarborg rechtsbijstand van de eigen familiale verzekeraar."
Dus het klopt dat aangezien wij op een ander adres wonen dan het bedrijf waar ik voor werk, wij onze eigen rechtsbijstand moeten inschakelen om haar schade te vergoeden?
Mijn eigen verzekering vertelde me dat een passagier altijd wordt gezien zoals een zwakke weggebruiker. Waarom kan de verzekeraar van de wagen de kosten niet terugvorderen van de tegenpartij? Zij zat toch ook in de bedrijfswagen die verzekerd is?
Lijkt me allemaal vrij complex voor zoiets simpel.
Alvast bedankt voor het antwoord.