Vragen in verband met autoverzekering

Louize84
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vragen in verband met autoverzekering

#1 , 21 dec 2024 20:10

Beste leden

Ik heb een vraag in verband met mijn autoverzekering.
Ik heb een auto van bijna 3 jaar, en de waarborgen die staan bij mijn factuur voor de autoverzekering zijn

Burgerlijke aansprakelijkheid (met vervangvoertuig)
bescherming voertuig (omnium)
bescherming van de bestuurder
rechtsbijstand
hulpverlening +

nu zit het zo dat ik een auto onderhoud had gemist vorig jaar en hierdoor is mijn laatste herstelling van de auto niet gedekt.
Nu is mijn vraag , heb ik vanaf nu dan nooit meer recht op dekking als ik een herstel moet uitvoeren of was het enkel die keer?

alvast bedankt

josciscojos

#2 , 21 dec 2024 22:47

Het onderhoud van je wagen heeft niets, maar dan ook niets, te maken met de autoverzekering van je wagen.

Groetjes Jos

puttemanp

#3 , 22 dec 2024 09:08

Het onderhoud van je wagen heeft niets, maar dan ook niets, te maken met de autoverzekering van je wagen.
Beetje kort door de bocht... Als een ongeval of schade veroorzaakt wordt door slecht/geen onderhoud aan de wagen, denk daarbij aan versleten banden (remafstand, wegligging), versleten remschijven (remafstand), rotte ruitenwissers (zicht), defecte lampen (zicht en zichtbaarheid) kan de verzekering zich terugtrekken.
Alle opgenoemde punten worden normaal nagekeken bij het onderhoud van de wagen.

P.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 dec 2024 09:55

nu zit het zo dat ik een auto onderhoud had gemist vorig jaar en hierdoor is mijn laatste herstelling van de auto niet gedekt.
Nu is mijn vraag , heb ik vanaf nu dan nooit meer recht op dekking als ik een herstel moet uitvoeren of was het enkel die keer?
Dat lijkt me eerder een probleem ivm een (verlengde) garantie-periode

Niet voor de verzekering van jou (als bestuurder) of het voertuig ...

Terug naar “Algemeen”