Overschrijden uren artikel 17

febe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overschrijden uren artikel 17

#1 , 17 mei 2023 11:50

Ik werk als animator bij een bedrijf die sportdagen en kampen voor kinderen organiseert. Ik sta wel ingeschreven als bediende maar omdat ik onder artikel 17 sta moet ik geen RSZ betalen. Ik zou volgens de werkgever in de buurt van of over de uren zitten van artikel 17. Zij vragen aan mij om dit na te kijken amar ik heb geen idee hoe ik kan zien hoeveel uren ik al gepresteerd heb bij hun. Ik zou dit kunnen zien aan de hand van de loon fiches, maar dit is niet accuraat aangezien ik voor de maand mei nog niets heb uitbetaald gekregen maar wel al veel gewerkt heb (en ik de uren ook niet vanbuiten weet aangezien het zeer variabele uren zijn). Nu is mijn vraag hoe ik dit kan zien?

Ik heb ook nog een tweede vraag. Ik heb ergens gelezen dat als je te veel uren presteert onder artikel 17 dat je niet meer terug op artikel 17 kan vallen. Geldt dit het lopende jaar of voor altijd?

Ik heb hierover al met een juriste gesproken maar die wist hier zelf niets van en kan mij niets meer vertellen. Dus mijn vragen zijn eigenlijk nog altijd onbeantwoord :/.

Reclame