Verzekering eenzijdig annuleren?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Verzekering eenzijdig annuleren?

#1 , 20 dec 2022 22:30

Hoi iedereen

Zit met een auto verzekeraar die mij dubbel aanrekent waar ik geen gehoor van krijg terwijl ik wel proper verder betaal, heb al meerdere mails en berichten gestuurd.

Hoe ver kan ik hierin gaan om eenzijdig het contract te verbreken zonder schadevergoeding van mijn kant?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4596
Locatie: Diest

#2 , 20 dec 2022 23:07

Beste

Je vraag is onduidelijk. Waarom is de premie verdubbeld? Hoelang geleden is de prijsverhoging gebeurd? Wat staat er op je kwijtschrift/factuur. Normaal heb je bij een prijsstijging buiten de index de mogelijkheid om dat te weigeren en dus op te zeggen. Maar als je de premie betaald hebt is dat een daad van aanvaarding... Je kan jaarlijks opzeggen mits minimaal 3 maand voordien aangetekende opzeggingsbrief te versturen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2022 08:16

Beste

Je vraag is onduidelijk. Waarom is de premie verdubbeld? Hoelang geleden is de prijsverhoging gebeurd? Wat staat er op je kwijtschrift/factuur. Normaal heb je bij een prijsstijging buiten de index de mogelijkheid om dat te weigeren en dus op te zeggen. Maar als je de premie betaald hebt is dat een daad van aanvaarding... Je kan jaarlijks opzeggen mits minimaal 3 maand voordien aangetekende opzeggingsbrief te versturen
Dat is het net voor mij, premie is niet verdubbeld, gewoon dubbel aangerekend door een administratie fout; wacht al maanden tot ze dit recht trekken maar krijg geen gehoor, vandaar dat ik graag eenzijdig het contract wil stopzetten.

Reclame

mava105
Berichten: 22214
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 dec 2022 09:27

Heb je hun al AANGETEKEND verwittigd?

Thomas_A
Berichten: 2220
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 dec 2022 23:00

Ik zie niet in waarom dit je recht kan geven om het contract te ontbinden.

Terugbetaling van het teveel betaalde uiteraard wel, schade in de vorm van intrest als ze het blijven rekken eventueel ook.

basejumper
Berichten: 4596
Locatie: Diest

#6 , 22 dec 2022 13:36

Zoals Mava zegt aangetekend in gebreke stellen. Wie heeft de premie geind. de makelaar of rechtstreekse inning door verzekeringsmaatschappij?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 dec 2022 12:01

Zoals Mava zegt aangetekend in gebreke stellen. Wie heeft de premie geind. de makelaar of rechtstreekse inning door verzekeringsmaatschappij?
Het wordt geind door de verzekeringsmaatschappij, er werd mij eens ergens telefonisch gezegd dat ze een fout hebben gemaakt en het gingen rechttrekken, nooit gebeurd jammer genoeg.

Zal dan overgaan tot aangetekend in gebreke stellen, merci gasten

Terug naar “Algemeen”