hospitalisatie verzekering uitbetaling

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

hospitalisatie verzekering uitbetaling

#1 , 18 nov 2021 15:33

beste ,
mijn ouders zijn namelijk verzekerd bij kbc met een hospitalisatie & 1 persoonskamer verzekering.
Er is onlangs een factuur binnen gedaan van 4844.72 € en van dit bedrag wordt er maar een schamele +/- 700 € uitbetaald .
En het is zo bij elke factuur dat ze krijgen dat er volgens ons mening te weinig wordt terugbetaald of gewoon soms niks dus 0 €
Ik persoonlijk meen dat dit niet kunnen kan , en mijn ouders zijn er ook niet van te spreken.
dan denk ik persoonlijk ,
Als je maar zoveel weer krijgt , moet je je niet verzekeren voor een hospitalisatie verzekering met 1 persoonkamer bij .
volgens mij & mijn ouders is er ergens iets fout gelopen , al contact gehad met de verzekering en zeggen , dat de supplementen niet worde terug betaald
kan dit zomaar je bent toch verzekerd voor 1 persoonskamer dan moeten ze toch weten dat er supplementen bijkomen , of heb ik mis.
wat ik er wel bij willen vermelden : het was een opname op de paaz ( psychiatrie afdeling aan ziekenhuis ) .
mischien kan iemand uitleg geven hoe dit eventueel komt
alvast dank
patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 18 nov 2021 17:50

Over welke supplementen gaat het en wat staat er daarover in de polis?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 20 nov 2021 17:17

aangerekende supplementen : aandeel van ziekenhuisverblijf , kamersupplement omdat u koos voor een 1persoonskamer (ouders zijn verzekerd voor 1 persoonskamer) , aandeel voor honororia , & supplementen omdat u koos voor 1 persoonskamer . ( 2 verschillende bedragen bij kamer supplementen )
in polis staat : vergoeding op basis van het persoonlijk aandeel , worden de terugbetalingen beperkt tot het remgeld dat van toepassing is op de officiele riziv tarieven .en een paar bladeren verder staat er bij VERGOEDING DOOR DE VERZEKERAAR :enkel de erelonen die gefactureerd zijn door een ziekenhuis of door een centrale inningsdienst komen in aanmerking voor de terugbetaling binnen de waarborg hospitalistie .

alvast dank voor het bericht.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 20 nov 2021 18:47

" worden de terugbetalingen beperkt tot het remgeld dat van toepassing is op de officiele riziv tarieven "

Dat lijkt mij toch duidelijk. Het remgeld zijn geen supplementen.
Die laatste worden dus niet terugbetaald.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 21 nov 2021 09:32

de remgelden worden inderdaad terug betaalt maar de supplementen niet ,
maar wat bedoelt men met " VERGOEDING DOOR DE VERZEKERAAR :enkel de erelonen die gefactureerd zijn door een ziekenhuis of door een centrale inningsdienst komen in aanmerking voor de terugbetaling binnen de waarborg hospitalistie "

alvast dank voor het bericht

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 22 nov 2021 12:36

Bekijk inderdaad de polis. Een polis 1 persoonskamer met terugbetaling supplementen kost voor oudere mensen galant 6-800€ per jaar. Ws betaalden zij maar een fractie wegens de beperking tot enkel terugbetaling kamersupplement en riziv remgelden.

Inderdaad wat mislijdend maar als t zo in de polis staat (met bijhorende “lage” premie) dan is het zo.

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

#7 , 22 nov 2021 16:10

mijn ouders betaalden bij het aangaan van de verzekering ( 2004 ) een bedrag van 59.15 € / maand .
59.15 € x 12 : 709.8 € in jaar 2004 voor 2 personen , en omdat er 2 verzekerden zijn wordt er een korting van 5 % toegekend .

alvast dank voor het bericht

Terug naar “Algemeen”