Autoschade door veel steenpuin op snelweg

Zamperini
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Autoschade door veel steenpuin op snelweg

#1 , 31 mar 2020 21:07

Beste,

Ik heb dit weekend rond 20u30 pech gehad op de A12 in de rupeltunnel, Antwerpen richting Brussel door dat er veel steenpuin op de linker en middelste rijstrook lagen.
Ik reed op de middelste rijstrook en kon de stenen niet ontwijken aangezien er links en rechts van mij auto’s reden.
Iets verder moest ik aan de kant door een lekke band.
Heb toen een melding gedaan bij de politie omdat dit gevaarlijk is voor andere, toen hebben ze mij gezegd dat er al veel meldingen binnen zijn gekomen over het voorval.

Nu heb ik vandaag 2 nieuwe banden gaan laten zetten en daar blijkt dat ik meer schade heb dan alleen de banden, maar dat mijn twee velgen van voor krom staan..

Dus wou ik hiervoor ook horen bij jullie of dit gedekt is. Aangezien dit veroorzaakt is door het steen dat op de weg lag..
Ik heb geen foto’s kunnen nemen.
ik ben pas iets verder gestopt wanneer ik hoorde dat er iets was met mijn banden dus..
Er zijn sowieso camera’s in en buiten de tunnel dus als ze echt willen kunnen ze dit controleren.
Plus op dat moment heb ik de politie gebeld maar ze zijn niet ter plaatsen geweest.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 apr 2020 09:22


Dus wou ik hiervoor ook horen bij jullie of dit gedekt is. Aangezien dit veroorzaakt is door het steen dat op de weg lag..
Ik heb geen foto’s kunnen nemen.
ik ben pas iets verder gestopt wanneer ik hoorde dat er iets was met mijn banden dus..
Er zijn sowieso camera’s in en buiten de tunnel dus als ze echt willen kunnen ze dit controleren.
Plus op dat moment heb ik de politie gebeld maar ze zijn niet ter plaatsen geweest.
De eigenlijke veroorzaker is aansprakelijk - maar die gaat nooit gevonden worden zonder politie-onderzoek ...

In principe is echter ook de wegbeheerder aansprakelijk - meermaals bevestigd door Cassatie.
In dit geval is dat de Vlaamse Overheid, Administratie Wegen en Verkeer
Maar dat is ook de instantie achter de camera's - waarvan u geen beelden krijgt tenzij dat via politie & parket gaat...

Er zijn geen vaststellingen door politie, geen PV, en meer dan waarschijnlijk evenmin enig politieonderzoek ...
U heeft zelfs geen foto's

Dat wil zeggen dat u voor een nagenoeg onmogelijke opdracht staat om bewezen te krijgen dat uw schade - zeker de later pas vastgestelde schade aan de velgen- veroorzaakt is door dit incident.


Of het "gedekt" is, zal afhangen van uw verzekering.
Omnium wel - mits aangifte.
Gewone verzekering ... vergeet het.
Misschien wil uw verzekering administratief een schadeclaim inleiden bij AWV - maar dat kan u ook zelf proberen (kost enige moeite, maar wie weet)
Aan (dure) rechtszaak gaan uw verzekering bij zo weinig bewijs waarschijnlijk niet willen beginnen.


Auto meteen aan de kant
Foto's nemen van schade, van oorzaak
Politie ter plaatse proberen krijgen zodat er een PV is , of minstens meteen nadien zelf gaan aangeven
Laten takelen (enkel FAST+, dat kost u of uw verzekering ook een hoop extra door tarifiëring door diezelfde Vlaamse Overheid)

Zijn zowat de enige manieren waarop u enige realistische kans maakt op schadevergoeding ...

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 01 apr 2020 10:38

Ook takelen door FAST+ , zal m.i. toch enkel terugbetaald worden als indien enz... de verantwoordelijke gevonden wordt?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 apr 2020 12:10

Ook takelen door FAST+ , zal m.i. toch enkel terugbetaald worden als indien enz... de verantwoordelijke gevonden wordt?
Of (eventueel / deels) door pechverhelping voor wie daar een contract voor heeft

Polisvoorwaarden nalezen


FAST+ komt normaal steeds tussen op Vlaamse snelwegen

Terug naar “Algemeen”