Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds

joske tramesandlei
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds

#1 , 24 feb 2017 12:32

na een ongeval in mijn recht met een vrachtwagen die in mij zij gereden is , werd er geconcludeerd dat de vrachtwagen dus van de tegenpartij niet verzekerd was.

Ik heb uiteindelijk na een jaar wachten een vergoeding gekregen voor mijn total loss wagen en de lichamelijke letsels van mijn vrouw .

De vergoeding kwam van het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds en waauwww wat een vergoeding 1250 € waarvan nog eens +- 250 € vrijstelling die ze afhouden en heb voor mijn autowrak Saab 267 € !!!

Ik heb 30 jaar ongeval vrij gereden .

Nu staat er een zogzegde Administratief Inspecteur aan mijn deur die komt vragen om 267 € terug te betalen aan het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds omdat ze het dubbel zouden uitbetaalt hebben .

Het is inderdaad zo dat ze de 267 € teveel betaald hebben volgens mijn vrouw.

Ik zeg dus tegen de Administratief Inspecteur dat ik dat niet wil terug betalen ten eerste omdat ik daar geen geld voor heb en ten tweede uit principe dat hun administratie hun werk niet naar behoren heeft uitgevoerd door mij nog eens 267 € uit te betalen.

Mijnheer de Administratief Inspecteur verteld dan doodleuk tegen mij u had dat moeten zien en het ons doorgeven (dus ik zou hun administratie moeten doen )

Nu geeft hij mij de tijd geeft tot half maart 2017 om dit terug te betalen of er anders een advocaat word opgezet .

Zijn ze niet beschaamd daar . En dan is men verbaasd dat er mensen rondrijden zonder autoverzekering .

Dit zijn maffia praktijken .

Wat moet ik nu doen wie is er in zijn recht ik omdat ze zelf de fout hebben gemaakt of zij ?

Anders schakel ik een advocaat in uit principe .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2017 12:40

Los van het feit want daar wil ik niet over discuteren, als je een bedrag krijgt ten onrechte moet je dit terug geven, eventueel zelf de dienst in kennis stellen, en iedereen kan een fout maken zelfs u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 feb 2017 12:52

Je zal het teveel gestorte bedrag moeten terug geven, al de rest zal u enkel nog meer geld kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

joske tramesandlei
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2017 13:04

Zeker een antwoord van 2 mensen die heel de week netjes gaan werken als de rest van de schaapjes hier in belgie en zondag's naar de voetbal gaan kijken .

Ik ben invalide reeds 12 jaar en krijg 210 € per maand terwijl ik recht heb op +- 550 en ik heb hier dan nog drie jaar voor moeten vechten voor de rechtbank om iets te krijgen .

Klein debiel onozel belgie landje.

Ik heb nog in spanje gewoond daar was mijn water gratis en mijn electriciteit maar ja belgie is toch zo goed hé leg nog wat zonnepaneeltjes.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 feb 2017 13:40

Zeker een antwoord van 2 mensen die heel de week netjes gaan werken als de rest van de schaapjes hier in belgie en zondag's naar de voetbal gaan kijken .

Ik ben invalide reeds 12 jaar en krijg 210 € per maand terwijl ik recht heb op +- 550 en ik heb hier dan nog drie jaar voor moeten vechten voor de rechtbank om iets te krijgen .

Klein debiel onozel belgie landje.

Ik heb nog in spanje gewoond daar was mijn water gratis en mijn electriciteit maar ja belgie is toch zo goed hé leg nog wat zonnepaneeltjes.
U komt hier toch om juist juridisch advies te ontvangen? Dat hebt u gekregen. Al de rest wat u vertelt heeft toch niets te maken met uw vraag of u dat bedrag moet terugbetalen.

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 24 feb 2017 13:54

Een advocaat inschakelen gaat niets uithalen, u hebt gewoon ongelijk. Zoals hierboven gezegd, u vroeg en kreeg juridisch advies. Al dat gezever daarbij hoeft echt niet.

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 24 feb 2017 16:08

Het enige wat klopt in uw discours is dat het niet uw taak is om hun administratie op te volgen. Als ze u inderdaad te veel hebben uitbetaald, dan zal u dat sowieso moeten terugbetalen. Daar kan zelfs de beste advocaat niets aan veranderen.

Het enige wat u kan doen om hen te laten werken voor hun geld is een afbetalingsplan vragen. Ze hoeven u dat echter niet toe te staan.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Algemeen”