Verzekering weigert mee te werken

simoib
Topic Starter
Berichten: 33

Verzekering weigert mee te werken

#1 , 21 mei 2016 23:32

Geachte,

Mijn ouders hebben een tweede onroerend goed.

Een paar maanden geleden heb ik hier een topic geplaatst betreffende waterschade dat vermoedelijk van de buren zou komen bij het minste regenval. Nu een paar maanden later zijn beide verzekeraars het over eens dat de waterschade bewezen is en onomstotelijk vast staat dat de water afkomstig is van bij de buren. De tegenpartij laat telkens een loodgieter of de zoveelste expert komen die telkens een ander oorzaak aangeven van de lek.

Voordien hadden wij een prachtig kelder maar deze is nu volledig verzaakt door het water dat binnensijpelt bij het minste regenval. Ik moet er bij zeggen dat de tegenpartij wel van goede wil is maar dat grenzen van het wachten (1 jaar) nu bereikt zijn. Wij willen nu een expert aanspreken via het gerecht om de schade te herstellen en de kosten verhalen op de tegenpartij. Wie kunnen we hier in gebreke stellen ?

Ik heb het zo gelaten. Maar nu is de maat vol en wil ik de verzekering een aangetekend brief schrijven.
Geachte,

Ondanks verschillende keer contactname met x, heb ik nog steeds niets van de verzekering vernomen omtrent de waterlek - waar onomstotelijk vaststaat wie hier verantwoordelijk voor is - en hoe de verzekering dit gaat oplossen.

U had mij een maand geleden beloofd dat u mij op de hoogte zou houden en desgevallend langs zou komen indien de buurman niets van zich laat horen, wat uiteindelijk het geval is. Ook hier blijft u/de verzekering in gebreke.
We zijn nu een jaar verder en ik heb altijd de hoop gehad om dit probleem op een normale manier op te lossen. Indien de verzekering/u tegen uiterlijk 25/05/2016 niet meer van zich laat horen, hoe dat ze het lek gaan oplossen, dan ben ik genoodzaakt om juridische stappen te nemen wegens het niet naleven van een overeenkomst vanwege de verzekering!

Aanvullen mag..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 mei 2016 00:00

Het is de verzekering van de tegenpartij die u moet vergoeden.
Niet uw eigen verzekeringsmaatschappij.

Wat zegt de verzekering van uw buur?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

simoib
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 22 mei 2016 00:37

Is het niet verzekering die de geleden schade op de tegenpartij moet verhalen teneinde om mij te vergoede gelet op het feit dat er geen rechtsband is tussen mij en de buurman mbt tot de verzekeringsovereenkomst ?

De verzekering van mijn buur erkent de schade maar kan niet uitbetalen omdat enerzijds lek nog niet is gedicht omdat niemand weet van waar de waterschade komt. En zolang de lek niets is gedicht wil ik nog niet uitbetaald worden omdat ik niet weet wat de omvang is van de geleden schade en dan pas ik ook een bestek opmaken wat mijn geleden schade is. Nu, de verzekerting zal wel uitbetalen dat is het probleem niet.

Het probleem dat nu verholpen moet worden, is dat de verezkering de tegenpartij NU moet dwingen om de lek te dichten dat is het probleem nu! Ik merk bij beide dat ze willen meewerken maar dat het niet de hoogste prioriteit heeft. Voor mij natuurlijk wel, bij het minste dat het regent, ligt de kelder terug volledig onder water.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 mei 2016 09:28

Uw verzekering heeft geen rechtsband met uw buurman; ze kunnen hem dan ook niet verplichten. Het is uw buurman die de werken dient te laten uitvoeren. Verzekering betaald NIET VOOR DE HERSTELLINGEN (die blijven voor de buurman) ze betaald enkel voor de schade. Het zou anders gemakkelijk zijn om gedurende 30 jaar NIETS aan onderhoud aan zijn huis te laten doen, en dan alles te laten opknappen op kosten van de verzekering. Zo werkt dat niet.

simoib
Topic Starter
Berichten: 33

#5 , 05 aug 2016 01:59

Beste,

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Iemand tips hoe ik dit nu best kan aanpakken?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 05 aug 2016 08:37

de tegenpartij dagvaarden

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 aug 2016 16:21

Beste,

Er bestaan drukkingsmiddelen om uw rechtsbijstandsverzekeraar opnieuw actie te laten ondernemen waanneer deze u aan uw lot overlaat.

Mvg,

Van Camp

High_hills
Berichten: 78

#8 , 13 aug 2016 01:14

Is het niet zo dat uw verzekeraar werkt volgens de RDR-overeenkomst?
In dat geval is het wel uw eigen verzekeraar die aan u moet vergoeden tot een bepaald bedrag.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 13 aug 2016 12:54

Is het niet zo dat uw verzekeraar werkt volgens de RDR-overeenkomst?
In dat geval is het wel uw eigen verzekeraar die aan u moet vergoeden tot een bepaald bedrag.
Ik dacht dat die regeling enkel geldt voor autoverzekeringen....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jean.valmont
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 12 jan 2017 12:32

Beste,

Er bestaan drukkingsmiddelen om uw rechtsbijstandsverzekeraar opnieuw actie te laten ondernemen waanneer deze u aan uw lot overlaat.

Mvg,

Van Camp
Kun je eens zeggen welke acties je kunt ondernemen.

Bij mij wil mijn verzekering ook niet tussenkomen terwijl ze moeten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 12 jan 2017 12:39

Ga bij u eigen advocaat, die zal contact opnemen met u rechtsbijstand verzekering zodat hij u belangen kan verdediging op kosten van u rechtsbijstand verzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vliegende hollander
Berichten: 69
Juridisch actief: Nee

#12 , 12 jan 2017 15:18

Misschien eens contact opnemen met de OMBUDSDIENST van uw eigen verzekering.

Mogelijks kunnen zij jou helpen om de aanslepende kwestie toch in goede banen te leiden ?
Wie niet waagt, niet wint....


Terug naar “Algemeen”