Herstelling door garagist zonder goedkeuring

Appie12
Topic Starter

Herstelling door garagist zonder goedkeuring

#1 , 17 jun 2015 17:49

Beste leden,

Het volgende..

Ik heb mijn wagen binnen gebracht nadat ik een ongeval had (ik zat niet in fout). Ik heb mijn makelaar gecontacteerd en bij het afgegeven van mijn wagen bij de garagist heb ik duidelijk gezegd dat deze contact moet opnemen met de makelaar (afspraak experise..,...).

Ik heb een goedkeuring gegeven (telefonisch) voor te herstellen nadat de expert ging langskomen en alles laten verlopen via de verzekeraar.

Paar maanden later krijg ik ineens een factuur voor de herstelling en blijkbaar was er miscommunicatie met de garagist en expert want de bedrag dat was afgesproken is niet nagekomen.

Het bedrag van de verzekeraar krijg ik ineens paar weken later op mijn rekening (ik had nochtans duidelijk gezegd dat ze de garagist moesten uitbetalen).

Kunnen ze mij iets maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 17 jun 2015 18:13

Wat zegt uw verzekeraar hierover?
Waarom wil men u niet volledig vergoeden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Appie12
Topic Starter

#3 , 27 jul 2015 17:18

Verzekeraar zegt dat betaling gebeurd in overleg met de expert.

Probleem hier zit bij de garagist deze komt af met twee facturen waarvan 1 klopt en de andere niet.

Ik ben hier al een jaar mee bezig en vorige maand krijg ik ineens bericht van garagist dat de andere wordt gecrediteerd.. Dus eind goed al goed denk ik dan... Ik laat via mail weten dat ik volgende maand terug ben van verlof en doe dan de betalingen zij gingen dan documenten nog op sturen...

Kom ik terug aan en heb niets van documentatie ontvangen en ik krijg te horen dat ze naar de advocaat zijn gestapt (ze hebben een brief gestuurd naar mijn oud adres waar ik nochtans in mijn mail duidelijk heb gezegd dat ik verhuisd ben en heb ook via mail mijn nieuw adres gegeven)...

Het geld voor factuur 1 heb ik ontvangen ze hebben een andere factuur opgemaakt die niet klopt met het bedrag dat ik heb ontvangen van de verzekeraar.

Verzekeraar geeft bedrag van 30 euro en garagist komt af met factuur van 490 euro maar deze wordt dan na bijna 1 jaar gecrediteerd dus ze verwachten het geld van factuur 1 (wat normaal is). Ze maken nog wel een factuur 2 aan van 20 euro voor vervanging nummerplaats... Geen probleem maar ik verwittig via mail dat ik op verlof ben en da ik het nodige doe en dat ze de documentatie (creditnota en facturen) opsturen naar mijn nieuw adres.

Kom ik terug van verlof sturen ze brief van advocaat op met bedrag van factuur 1 en factuur 2 (20 euro) met dwangsommen...

Ik heb nooit factuur 2 gehad!

Vervelende situatie ... Zit ik in voldoende recht om een advocaat in te schakelen?
Laatst gewijzigd door Appie12 op 27 jul 2015 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

roharro

#4 , 27 jul 2015 17:31

Contacteer uw verzekeraar en de schade-expert (mondeling en ook per AS)
Indien nodig rechtsbijstand auto inschakelen.
In dit stadium zijn zowel de garagist als de verzekeringen "verdachten".
Ik vermoed zo dat het om schade aan een wagen "uit het hogere segment" gaat?

Appie12
Topic Starter

#5 , 27 jul 2015 17:37

Dag Roharro,

Het gaat over een bmw 1 serie nieuwste model en de garagist is bmw wijnegem

Schakel ik rechtsbijstand in via mijn verzekeraar of contacteer ik gewoon zelf een advocaat en wordt dan vergoed door verzekeraar?

roharro

#6 , 27 jul 2015 17:43

Via rechtsbijstand verzekeraar gaan. Maar normaal mag je wel zelf de advocaat kiezen.

Terug naar “Algemeen”