levensverzekering: uitbetaling "Allianz"en"AZ Dellta Lloyd"

Kattyke
Topic Starter
Berichten: 7

levensverzekering: uitbetaling "Allianz"en"AZ Dellta Lloyd"

#1 , 28 apr 2015 19:22

Geachte,


Mijn man is onlangs overleden en we hadden een levensverzekeringscontract bij "Allianz." en een zuivere levensverzekering bij "AZ Delta Lloyd." Helaas ik heb reeds een maand alles opgestuurd maar tot op heden heb ik nog GEEN reactie's gehad.
Bij de levensverzekering van Allianz kreeg mijn man een mooie uitkering bij pensioen. Bij de verzekering van AZ Delta Lloyd niet, dit was een zuivere levensverzekering mocht er hem iets overkomen dat ik een appeltje voor de dorst zou hebben.

Is hier iemand op de hoogte, wat er van belastingen afgaat van deze verzekeringen? En wat moet ik doen om de procedure sneller te laten verlopen.
De makelaar bestaat niet meer en men wil geen uitleg geven langs de telefoon. (En we betalen reeds van eind 1989!)

Mijn schoonzus is kantoorhoudster van een bank. (Niet van verzekeringen) En heeft al meerdere malen gehoord dat alles zolang duurt bij Allianz..... Toen zei ik tegen mijn schoonzus: je moet toch alles invullen binnen de vier maand voor de successierechten. En dan kreeg ik als antwoord: dan schrijven de notarissen er zo wat op..... (Het bedrag ongeveer)

Heeft hier iemand ervaring met deze toestanden?


Dank,



Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 apr 2015 20:33

Werden er premies afgetrokken bij de belastingaangiftes?

Kattyke
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 28 apr 2015 22:28

Dag zertyx,

Ja, we hebben het fiscaal afgetrokken.


MVG

Kattyke

Reclame

Terug naar “Algemeen”