Dubbel verzekerd

_geert_
Topic Starter

Dubbel verzekerd

#1 , 13 jun 2014 15:08

In februari zijn we van ons huurappartement waar we 2,5 jaar gewoond hebben naar ons eigen huis verhuist ,
Voor dit huis hebben we een brandverzekering van de bank waar we onze hypotheek hebben maar van onze huurappartement hebben we bij een andere bank een brandverzekering aangegaan ... deze loopt tot eind juli ( dus de opzegtermijn is verstreken ) wat gebeurd er met de brandverzekering van het huurappartement aangezien er we al 4 maanden van wegzijn.

Ook heb ik toen der tijd een gezinspolis bij diezelfde bank aangegaan , ook verloopt deze eind juli ( opzegtermijn ook verstreken ) .
Bij onze verhuis zijn we hier ook overgestapt naar een 'normaal gezien' betere verzekering via onze 'hypotheek' bank.

De bankier van onze bank zegt nu : dat de brandverzekering van het huurappartement normaal zal vernietigd worden omdat hier geen risico meer is.
en van de gezinspolis moet ik zeggen dat ik tijdens onze verhuis ben overgegaan naar de verzekering van mijn vriendin.

Zou dit kunnen werken om van deze verzekering af te geraken ?

Ben deze gewoonweg vergeten op te zeggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 jun 2014 15:23

ik heb hetzelfde meegemaakt: verhuisd van huurwoning (die plots verkocht werd) naar woning van nieuwe partner. Ik heb de (brand)verzekering eenvoudigweg laten weten dat het onderwerp van verzekering (buien mijn wil) niet meer bestond en dat de verzekering niet meeneembaar was, vermits ik naar een woning mét verzekeringvan de nieuwe partner verhuisde. Ze hebben wat tegengeprutteld, maar waren uiteindlijk wel akkoord.

basejumper

#3 , 13 jun 2014 22:02

Wat betreft de verzekering van het huurappartement : verzekering gebouw kan u opzeggen wegens wegvallen risico. Verzekering inboedel moet u verderzetten gezien u uw inboedel gewoon mee verhuisd hebt. U kan deze polis opzeggen tegen de vervaldag.
Wat uw nieuwe woning betreft : u kan hier vrij een verzekering afsluiten voor het gebouw gezien u een andere hoedanigheid hebt (eigenaar ipv huurder) deze verzekering kan op einddatum van de vorige de inboedel overnemen.
Uw familiale moet u uitdoen tot eindvervaldag. Uw bankier geeft u slecht advies hier. De nieuwe bank moet ingang familale uitstellen tot vervaldag vorige. Uitleg dat u verzekerd bent onder polis van uw vriendin zal u in voorkomend geval moeten bewijzen door voorlegging van betrokken polis. Daaruit zal blijken dat die recenter is en dat u geen poot hebt om...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

_geert_
Topic Starter

#4 , 16 jun 2014 13:56

Wat betreft de verzekering van het huurappartement : verzekering gebouw kan u opzeggen wegens wegvallen risico. Verzekering inboedel moet u verderzetten gezien u uw inboedel gewoon mee verhuisd hebt. U kan deze polis opzeggen tegen de vervaldag.
Wat uw nieuwe woning betreft : u kan hier vrij een verzekering afsluiten voor het gebouw gezien u een andere hoedanigheid hebt (eigenaar ipv huurder) deze verzekering kan op einddatum van de vorige de inboedel overnemen.
Uw familiale moet u uitdoen tot eindvervaldag. Uw bankier geeft u slecht advies hier. De nieuwe bank moet ingang familale uitstellen tot vervaldag vorige. Uitleg dat u verzekerd bent onder polis van uw vriendin zal u in voorkomend geval moeten bewijzen door voorlegging van betrokken polis. Daaruit zal blijken dat die recenter is en dat u geen poot hebt om...
Wat betreft de inboedel , als dit samen afgesloten is met de krediet van onze nieuwe woning .

Wat dan ?

basejumper

#5 , 20 jun 2014 21:52

Geert,

Je inboedel had je al vooraleer je de woning kocht en krediet nam. krediet heeft niets te maken met je inboedel. De enige correcte werkwijze is dat de bank/verzekering je gebouw verzekert en de inboedelverzekering opzegt tegen vervaldatum. Totdie vefvaldatum betaal je je gebouw dus bij je nieuwe verzekeraar en je inboedel bij je oude. op vervaldatum komt ook je inboedel over naar je nieuwe verzekeraar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”