verzekering

baspat
Topic Starter

verzekering

#1 , 02 nov 2013 15:40

Hallo
ik had een moto , waarvan ik de verzekering maandelijks betaalde
mijn verzekering hernam jaarlijks 10 juni
ik heb mijn moto in augustus 2011 verkocht en deelde dit mede aan de verzekering

nu kreeg ik van een incassobureel een aanmaning tot betaling van één jaarlijks verzekeringsbedrag, aangezien mijn verzekering in juni zich hernieuwde

moet ik nu die verzekering verder betaling , ik heb geen moto meer????

dank u voor de aandacht
andre

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2013 16:16

Hoe heb je dit medegedeeld aan uw verzekering? Indien telefonisch sta je zeer zwak.
Best via aangetekend schrijven doen, dan hen je bewijs van opzeg.

baspat
Topic Starter

#3 , 02 nov 2013 16:33

is het bewijs van het binnen brengen van de nummerplaten dan niet genoeg ???
het dateert wel van 2011 en nu krijg ik dat , ik moet een beetje gaan opzoeken ....zien hoe ik verwitigt heb , met mail op aangetekend schrijven ....
alvast dank u
andre

Reclame

Highfield
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#4 , 10 nov 2013 18:31

wat zegt uw makelaar?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 nov 2013 22:16

Wie heeft de nummerplaten binnengestuurd.
Schoonzoon heeft enkele jaren geleden ook zoiets aan de hand gehad.
Nummerplaten werden verzonden door makelaar.
Attest kwam thuis aan.
Daarna verzekering die aanmaningen stuurde.
Uiteindelijk zaak voor rechtbank wegens niet opzeggen en niet betalen verzekering.
Met een chronologisch goed uitgewerkt verantwoording heeft schoonzoon de zaak verdedigd tegen de advocaat van de verzekering.

Resultaat ... eis afgewezen en alle kosten voor de verzekering.

baspat
Topic Starter

#6 , 13 nov 2013 08:31

Er is geen makelaar, ik handel alles direct met de verzekeringmaatschappij,
ondertussen heb ik alle maandelijkse betalingen gevonden, vermits ik mijn verzekering maandelijks betaalde , ben ik gestopt met betalen bij het doorsturen per post van het gekregen document van "afgifte nummerplaat" dat wij persoonlijk innengedragen hebben
ondertussen heb ik dan ook de betaling uitgevoerd naar het incassobureel, wens geen kosten bij te betalen
kan ik iets ondernemen om het bedrag terug te krijgen?
dank u
andre

loeki

#7 , 13 nov 2013 10:13

Gewoon stoppen met betalen van de premie en opsturen van schrappingsdocument van plaat is nog altijd geen stopzettingsverzoek voor een polis.
U dient een polis steeds aangetekend stop te zetten volgens de polisvoorwaarden.
In principe loopt de polis dus nu ook nog steeds, doch hij zal van de kant van de verzekering gestopt zijn wegens "wanbetaling"
U had dus de polis aangetekend moeten stopzetten en zal dus nu helaas ook geen verweer hebben voor het terug krijgen van de betaalde premie over desbetreffende periode

baspat
Topic Starter

#8 , 13 nov 2013 10:33

ok dank voor de uitleg, het is dan mijn eigen schuld
nu weet ik het voor de toekomst
mvg
andre

Terug naar “Algemeen”