fammiliezorg

nanchri
Topic Starter

fammiliezorg

#1 , 23 okt 2013 11:44

Hallo

hier even mijn verhaal :

ik kreeg hulp van familiezorg gedurende een lange periode .Dit is voor een gewoon gezin zeker niet goedkoop .
op een dag neemt de verzorgende mijn stofzuiger en zuigt er alle as van de kachel in op .Als gevolg stofzuiger werkt niet meer .

na contact met de verantwoordelijke mag ik er van uit gaan dat dit verzekering is en een franchise is van 25€ .Ik moet enkel mijn factuur geven .

Mijn stofzuiger merk dyson is ondertussen 5 jaar oud , heeft 299€ gekost en de maand ervoor had ik nog een nieuwe steel en nieuwe filters gekocht (dit deed ik ieder jaar ) .Deze kosten ongeveer 100€ samen .

Ik bezorg de factuur .Dit was niet voldoende ze hadden een devie nodig hoeveel de reparatie zou kosten en als het niet meer hersteld kon worden prijs van een nieuwe .

Ik ga naar de Electro zaak hier in de buurt .Neem de stofzuiger mee , een paar dagen later ga ik eens horen .KAN NIET MEER GEMAAKT WORDEN MOTOR VOL VAN AS .

dus daar sta ik dan

devie ; kan niet meer gerepareerd worden .prijs zelfde stofzuiger 399€ .

Dus ja wat moet ik doen kan niet zeggen ga elders een goedkopere halen en kan door mijn gezondheid ook niet zonder .
ik neem dus een nieuwe mee met het gedacht dat ik van de verzekering zal uitgekeerd worden ..

NIet dus ik krijg 68 € van de verzekering .slijtage gaat eraf en ik moest hem maar laten maken .

na een paar discussies met familie hulp vind ik dit dut echt niet kunnen .NU ZIJN ZE BEREID OM DIE 25€ VAN FRANCISE TE BETALEN AAN MIJ . volgens mij zijn ze toch onderverzekerd ??

ik betaal voor deze diensten en steek 300€ toe in een maand en dit eigenlijk uit dommigheid .

wat denken jullie hierover ?
groeten Nancy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2013 12:11

Uw stofzuiger die niet meer hersteld kan worden is zoals een auto die na ongeval total loss wordt verklaard.
Wat er vergoed wordt is nooit de nieuwwaarde (behalve indien echt nieuw) maar een verminderde waarde omdat het toestel reeds voor een deel versleten is.
Ze hanteren daarvoor afschrijvingstabellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nanchri
Topic Starter

#3 , 23 okt 2013 12:31

merci voor u antwoord , toch vind ik dit echt niet kunnen omdat ik voor deze dienst betaalde .
als mijn man als zelfstandige iets kapot maakt dan word alles vergoed .

Reclame

Terug naar “Algemeen”