#1 , 23 mar 2013 05:24
Voor de echtscheiding doet dochter aan voorhuwelijkssparen bij het Onafhankelijk Ziekenfonds. Het bedrag wordt tot 2009 volgens de regels in het contract gestort.Sinds april 2010 wordt na tussenkomst vd jeugdrechtbank dochter aan de moeder toegewezen en gaat over naar de CM. Tot mijn verbazing krijg ik deze week een brief van Onafhankelijke, daarin staat dat dochter niet meer aan voorhuwelijkssparen kan doen, omdat de stortingen sinds 2010 niet werden voldaan. Ik heb nooit brieven ontvangen van Onafhankelijke, zij stuurden die ws nr ex-man die het niet nodig achtte deze aan dochter te geven. De CM die de mutatie in orde bracht heeft het dossier ook niet opgevraagd en Onafhankelijke heeft dit duidelijk verzwegen.Ik dacht dat een spaarplan bij het kind hoorde en dit automatisch overgedragen werd van ene ziekenfonds nr andere. Beiden ziekenfondsen bieden voorhuwelijkssparen aan en hbb dezelfde belangen. Ik besef dat voorhuwelijkssparen voor hun niet winstgevend is, deze manier van handelen is echter ongepast. Wat kan ik doen, anders dreigt mijn dochter weer eens keer kind van de rekening te worden.