Schimmelschade kleding in huurwoning

hbtb
Topic Starter
Berichten: 5

Schimmelschade kleding in huurwoning

#1 , 25 jan 2013 10:45

Beste,

Ik ben huurder van een woning. Recentelijk heb ik een probleem van te hoge luchtvochtigheid in een kamer van de woning, ik vond nl beschimmelde kleding en schoeisel in de kleerkasten. Een dakwerker meette een luchtvochtigheid van 80% en noemde een “koud dak” als oorzaak van het probleem: slecht geplaatste dakisolatie die condensatie veroorzaakt en resulteert in een verzadigde/natte isolatie. Ook is er nu schimmel op het plafond en zelfs doorgezakte plafondlatten. De huisbaas ontkent een isolatieprobleem en geeft mij de schuld owv te weinig verluchting.

Mijn verzekering wil de schimmelschade aan kleding en schoeisel (toch 1500 euro) niet vergoeden omdat de oorzaak bij het gebouw ligt. De verzekering van de huisbaas wil ook niet vergoeden omdat die verzekering en de huisbaas samenspannen en slechte verluchting als oorzaak opgeven.

Wat kan ik doen om de schade alsnog vergoed te krijgen door de verzekering van de huisbaas, omdat ik ervan overtuigd ben dat de oorzaak bij de dakisolatie ligt?

Dank alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 mar 2013 10:06

Je hebt niet het juiste sort expert gekozen. Een dakwerken zal natuurlijk bijna altijd een probleem vinden waaraan hij iets kan verdienen.
Je moet een architekt laten nakijken. Is die kamer gelegen onder een dak, of is er nog een zolder boven?
Wat bedoel je met plafondlatten? Is dat een deel van de binnenafwerking, of zijn het de panlatten?
Uit werk materiaal betaat de zoldering?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 19 mar 2013 11:17

Vredegerecht geding aanspannen en de vrederechter verzoeken een onafhankelijk expert aan te stellen.

Reclame

Terug naar “Algemeen”