betreft afschaffing eurostar op 12/03, gezien de reisagent zich verder nergens iets van aantrekt dacht ik beroep te doen op de annulatieverzekering wegens ziekte ipv de hele reissom kwijt te zijn + geen reis

Omboeken was pas eventueel mogelijk vanaf 14/03 dus dat was geen optie.
Volgens de algemene en bijzondere voorwaarden van de annulatieverzekering :
- is de waarborg van toepassing bij ziekte => moet medisch worden geobjectiveerd => ik heb een ziekteattest "griep" op datum van 12/03 => dit lijkt me dus ok
- is geldig wanneer de reis geannuleerd w "voor de eigenlijke aanvang van het reisarrangement" => hoe dient men dit te interpreteren ? Is de aanvang het inchecken ad balie eurostar OF de aankomst in Londen ?
(gezien de reisagent blijkbaar een onderscheid maakt tussen het vervoer en het verblijf). Beetje raar mi dat als men de reis boekt men van de site vd reisagent ook ineens het ticket eurostar meeboekt zodat het mij eerder een "pakket" lijkt. MI is er dus een verschil tussen de eigenlijke (voorziene afreisdatum) en feitelijke aanvang (daadwerkelijke afreisdatum igv substantiële vertragingen bijvoorbeeld).
- is de waarborg geldig vanaf....en eindigt op de vertrekdatum => eindigt ze dan op 12/03 om 23:59 of 11/03 23:59 ? maw de 12ste kan ik er nog beroep op doen ?
- moet men de reisagent onmiddelijk verwittigen...=> de reisagent is enkel telefonisch contacteerbaar op een betalend 070 nummer. Gezien dit onmogelijk te bereiken was stuurde ik namiddag 12/03 na het bezoek aan de dokter een fax met ontvangsbevestiging naar hun maatschappelijke zetel met daarin de vermelding dat ik dit schriftelijk deed gezien ze telefonisch niet bereikbaar waren + dat ik de details van de gemaakte oproepen naar hen via een copie v mijn gsm factuur zal overmaken indien nodig.
Graag lees ik jullie raad / opmerkingen op mijn vragen / standpunten
mvg