voorwaarden annulatieverzekering reis

susu
Topic Starter

voorwaarden annulatieverzekering reis

#1 , 14 mar 2013 13:41

Beste,
betreft afschaffing eurostar op 12/03, gezien de reisagent zich verder nergens iets van aantrekt dacht ik beroep te doen op de annulatieverzekering wegens ziekte ipv de hele reissom kwijt te zijn + geen reis :-(
Omboeken was pas eventueel mogelijk vanaf 14/03 dus dat was geen optie.

Volgens de algemene en bijzondere voorwaarden van de annulatieverzekering :

- is de waarborg van toepassing bij ziekte => moet medisch worden geobjectiveerd => ik heb een ziekteattest "griep" op datum van 12/03 => dit lijkt me dus ok

- is geldig wanneer de reis geannuleerd w "voor de eigenlijke aanvang van het reisarrangement" => hoe dient men dit te interpreteren ? Is de aanvang het inchecken ad balie eurostar OF de aankomst in Londen ?
(gezien de reisagent blijkbaar een onderscheid maakt tussen het vervoer en het verblijf). Beetje raar mi dat als men de reis boekt men van de site vd reisagent ook ineens het ticket eurostar meeboekt zodat het mij eerder een "pakket" lijkt. MI is er dus een verschil tussen de eigenlijke (voorziene afreisdatum) en feitelijke aanvang (daadwerkelijke afreisdatum igv substantiële vertragingen bijvoorbeeld).

- is de waarborg geldig vanaf....en eindigt op de vertrekdatum => eindigt ze dan op 12/03 om 23:59 of 11/03 23:59 ? maw de 12ste kan ik er nog beroep op doen ?

- moet men de reisagent onmiddelijk verwittigen...=> de reisagent is enkel telefonisch contacteerbaar op een betalend 070 nummer. Gezien dit onmogelijk te bereiken was stuurde ik namiddag 12/03 na het bezoek aan de dokter een fax met ontvangsbevestiging naar hun maatschappelijke zetel met daarin de vermelding dat ik dit schriftelijk deed gezien ze telefonisch niet bereikbaar waren + dat ik de details van de gemaakte oproepen naar hen via een copie v mijn gsm factuur zal overmaken indien nodig.

Graag lees ik jullie raad / opmerkingen op mijn vragen / standpunten
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 15 mar 2013 08:40

Normaal hebt u toch recht op kosteloze annulering als de reisagent / Eurostar zijn verplichtingen niet kan nakomen? Waarom moet u nu annulatieverzekering gebruiken? Bovendien suggereert u dat het over een vals ziekte-attest gaat ... Het zou me ook extreem verwonderen dat griep in aanmerking komt ... meestal dekt men enkel ernstige aandoeningen zoals ongevallen, overlijden van naasten, aandoeningen waardoor vervoer niet meer toegelaten is enz.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

susu
Topic Starter

#3 , 15 mar 2013 08:50

Lenny,
"ziekte" staat in de algemene voorwaarden vermeld zonder meer en dokter heeft expliciet "kan niet reizen" op attest geschreven.
Gezien "overmacht" zijn geen van beide aansprakelijk cfr algemene voorwaarden ed dus dat is geen optie.

thx voor je reactie.

Reclame

Terug naar “Algemeen”