Opzegging motorvoertuigverzekering

wOw
Topic Starter
Berichten: 8

Opzegging motorvoertuigverzekering

#1 , 18 feb 2013 19:28

Beste,

Ik had besloten mijn motorverzekering niet verder te zetten omdat ik de moto ging verkopen.
Ik had zo'n bericht in de brievenbus ontvangen om me aan de vervaldag van mijn polis te herinneren, maar door een tariefwijziging stond er ook in dat ik tot 3 maanden na ontvangst van het bericht kon opzeg doen dmv aangetekend schrijven of opzeggingsbrief tegen ontvangstbewijs.

Nu heb ik die opzegbrief wel degelijk aangetekend verzonden, en naar mijn vermoeden binnen de drie maanden, maar vorige week kreeg ik toch een bericht in de bus dat ik mijn polis nog niet betaald had en dat ik die zo snel mogelijk moet betalen of dat men er nog eens administratieve kosten gaat bijrekenen.

Aangezien op de brief met dat bericht geen preciese datum staat, vraag ik me af wat ik nu moet doen?
Er staat bovenaan mijn brief wel zo'n barcode, kan ik dat ergens laten nagaan wanneer die brief precies verzonden werd?
Moto is ondertussen verkocht.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38770

#2 , 18 feb 2013 23:35

Wie heeft de nummerplaat ingeleverd en wanneer?

wOw
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 19 feb 2013 01:43

De nummerplaat is ingeleverd door mijn verzekeringsmakelaar.
Zij belden me op omdat ik zelf mijn polis had opgezegd en zeiden dat ik mijn nummerplaat moest inleveren.
Volgens hen kon mijn polis pas opgezegd worden na dat ik mijn plaat had ingeleverd, en ze wisten zelfs van geen 3 maanden na ontvangst van tariefwijziging.
Bewijs van uitschrijving van de nummerplaat is bijna 1 maand na het verstrijken van de polis.

Noch de makelaar, noch de verzekeringsmaatschappij in hun aanmaning hebben ook maar met 1 woord gerept over het feit dat ik te laat zou zijn met mijn opzeg.

Reclame

wOw
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 19 feb 2013 11:09

lijkt halvelings in orde nu.
Ik zal voor die maand totdat de nummerplaat is ingezonden toch moeten betalen blijkbaar.
Nuja, liever 1 maand dan een volledige termijn omda die opzeg misschien te laat zou zijn geweest.

Met vriendelijke groeten


Terug naar “Algemeen”