1)voldoende verzekerd? 2)waterschadegeval

dinno
Topic Starter
Berichten: 33

1)voldoende verzekerd? 2)waterschadegeval

#1 , 22 nov 2012 21:14

1) ben eigenaar van gemeub studio die ik verhuur. Syndicus aanwezig. Blokpolis + aparte blokpolis brandverzek. Heb zelf aparte verzek inboedel afgesloten voor studio. Heb ook familiale polis. Is dit voldoende? Mijn huurder heeft ook polis Topwoning brandverzek +B.A.
-------------------
2) onderbuur (huurder) heeft waterinsijpeling aan plafond badkamer. Bij controle in mijn studio geen lekken ontdekt in buizen, wel vochtige vloer onder douche .
Aan randen douche siliconevulling vernieuwd. Momenteel even afwachten,maar volgens onderbuur schijnt het euvel verholpen.
Volgens fam verzek kan ik enkel van tussenkomst genieten (om plafond bij onderbuur te herstellen) als dit mijn hoofdverblijfplaats zou zijn. Rest nog de blokpolis.
Heb de uitgebreide polisvoorwaarden aan de syndicus aangevraagd (ben pas van begin dit jaar eigenaar,had hier nog niet aan gedacht).
Wacht dus even af. En dan is er natuurlijk nog de franchise...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38770

#2 , 22 nov 2012 21:36

Uw familiale verzekering is voor uw familie in uw woning /vakantiewoning enz .
Niet voor verhuurde woningen ....
Best hebt u al die polissen die u opnoemt.... kijk wel de polis na en of vraag dat aan uw makelaar. Niet elke verzekering dekt hetzelfde.
Vb is de deur van het appartement verzekerd tegen diefstal met braak, tegen braak van afsluiting .....
Is er rechtsbijstand als VERHUURDER/eigenaar ...
Ik geef maar aan ....

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 24 nov 2012 14:13

Siliconenvoeg? Verantwoordelijkheid huurder.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Algemeen”