Na conflict met buur over geval van waterschade dat zogezegd door ons komt heeft mijn verzekeringsfirma nu een datum gegeven wanneer een expertise zal plaats vinden. Ben er van op de hoogte dat beide partijen hun werk moeten doen en zij alles in hun huis en mijn huis mogen controleren. Nu mijn vraag:
Ik heb gebeld met mijn verzekeringsfirma en die zeggen dat er een aanzienlijk bedrag is ingebracht aan facturen en ze willen de expertise zo snel mogelijk laten uitvoeren. Aangezien wij totaal niks van waterschade hebben stel ik mij uiteraard vragen. Nu wat houdt zo'n expertise precies in? Staat die persoon die de expertise uitvoert in opdracht van mijn verzekeringsmaatschappij dan volledig aan mijn kant? Of kan hij dat met tegenpartij op onderling akkoordje gooien (andere firma)? Schakel ik best nog een derde persoon of of moet ik voldoende vertrouwen hebben in de persoon van mijn verzekeringsmaatschappij? Ik moet niks hebben maar het is blijkbaar mijn buur die een bom geld wil innen. Dit nog eventjes terzijde: Ik weet ook dat mijn buur in het verleden al onsuccesvolle pogingen heeft ondernomen om ja geld proberen te krijgen van de verzekeringsmaatschappij. Ik weet ook dat werkelijk iedereen die daar komt krijgt met die persoon te maken. Vanuit mijn tuin al enkele zware conversaties gehoord met grote firma's . Ik woon maw naast een bom verzuring en frustratie