Expertise verzekeringsfirma.

Merkava
Topic Starter

Expertise verzekeringsfirma.

#1 , 05 okt 2012 01:03

Hallo

Na conflict met buur over geval van waterschade dat zogezegd door ons komt heeft mijn verzekeringsfirma nu een datum gegeven wanneer een expertise zal plaats vinden. Ben er van op de hoogte dat beide partijen hun werk moeten doen en zij alles in hun huis en mijn huis mogen controleren. Nu mijn vraag:

Ik heb gebeld met mijn verzekeringsfirma en die zeggen dat er een aanzienlijk bedrag is ingebracht aan facturen en ze willen de expertise zo snel mogelijk laten uitvoeren. Aangezien wij totaal niks van waterschade hebben stel ik mij uiteraard vragen. Nu wat houdt zo'n expertise precies in? Staat die persoon die de expertise uitvoert in opdracht van mijn verzekeringsmaatschappij dan volledig aan mijn kant? Of kan hij dat met tegenpartij op onderling akkoordje gooien (andere firma)? Schakel ik best nog een derde persoon of of moet ik voldoende vertrouwen hebben in de persoon van mijn verzekeringsmaatschappij? Ik moet niks hebben maar het is blijkbaar mijn buur die een bom geld wil innen. Dit nog eventjes terzijde: Ik weet ook dat mijn buur in het verleden al onsuccesvolle pogingen heeft ondernomen om ja geld proberen te krijgen van de verzekeringsmaatschappij. Ik weet ook dat werkelijk iedereen die daar komt krijgt met die persoon te maken. Vanuit mijn tuin al enkele zware conversaties gehoord met grote firma's . Ik woon maw naast een bom verzuring en frustratie ;). Dus zou ik voldoende kunnen vertrouwen op de expert van mijn verzekeringsmaatschappij?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Merkava
Topic Starter

#2 , 05 okt 2012 01:22

Al is de persoon van mijn firma voldoende zeker? Aangezien ik eigenlijk niets moet hebben van de verzekeringsmaatschappij en ik geen schade heb.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2012 10:34

Het is toch uw verzekering die de schade bij de buur zal betalen. Jij zal enkel en alleen de franchise moeten betalen. Wat maakt het dan uit hoeveel geld uw buurman zal ontvangen. Die experten zijn ook niet dom, en weten wel wanneer er in hun zakken wordt gezeten, en dat zou wel eens kunnen in het nadeel uitvallen van de buur.

Reclame

Merkava
Topic Starter

#4 , 05 okt 2012 11:27

Ok, wel het zij zo. Er is een zeer hoog bedrag aan facturen ingebracht en mijn verzekering heeft nogal twijfels daarom moet de expertise zo snel mogelijk gebeuren. Nu nog een vraag:

Ik twijfel zeer hard aan het feit of ik schuldig ben voor die schade maar als mijn buur zou willen geld aftroggelen van mijn verzekeringsmaatschappij dan verdedigt de inspecteur van zijn kant ook de belangen van hem ook al gaat het om zaken die zijn uitgevoerd die geen rechtstreeks verband houden met waterschade of hoe gaat dat precies in z'n werk?

mava105

#5 , 05 okt 2012 12:58

Deze inspecteurs zijn doorgaans vakmensen en ze kennen alle foefjes waarmee mensen hen in het zak willen zetten.
Hij zal snel alle werken die geen rechtstreeks verband houden met de oorzaak( waar die ook zich zou mogen bevinden) uit het pak fakturen halen en verwerpen. Verzekeringen letten vandaag de dag ook op hun centjes.
En als de buur echte overdreven heeft, is het nog mogelijk dat hij een nog klacht voor pogfing tot fraude aan zijn broek krijgt van uw verzekering.

Franciscus

#6 , 08 okt 2012 18:50

Waterschade: hemelwater? of opstijgend vocht of via riolering?

Bij mijn weten duiden beide verzekeringen hun experten aan. Deze gaan dan na van waar de schade 'kan' komen en of de gevolgen ervan in verhouding zijn.
Zoals Mava105 zegt weten die zeer goed waar naar te kijken en wat kan of niet kan.
Geen enkele verzekering wil of zal iets betalen wat niet overeenkomt met de schade.
Als de oorzaak bij u ligt ttz bij uw gebouw ..... is daar nog geen nazicht naar gedaan?

Merkava
Topic Starter

#7 , 16 okt 2012 11:28

Jawel daar is nazicht na gedaan. Alles is volgens ons in orde en anderen zeggen ook dat het in orde is. Het gaat hier niet over experts, maar de buur zegt dat het over hemelwater gaat die bij hem binnenkomt via ons dak. Wat ik wel heb opgemerkt is dat zijn roofing niet bijster professioneel is gelegd. Het probleem is voor ons hebben daar nog andere mensen gewoond zij kwamen daar niet goed mee overeen. Maar wij wonen daar nog maar pas en het eerste wat die persoon tegen ons heeft gezegd is dat er waterschade is. Dat was dus het eerste contact met de buren ;).

Terug naar “Algemeen”