Vorige week kwam er na ruim drie jaar een einde aan de gerechtelijke expertise/procedure na een zwaar verkeersongeval waarvan ik het slachtoffer was.
De gerechtsexpert bepaalde (in overeenkomst met mijn raadsgeneesheer en de tegenexpert) dat ik een blijvende inavliditeit heb van 22 % en een blijvende arbeidsongeschiktheid van 22%.
Nu hoor ik veel verhalen (positief en negatief) die zulke besluiten beoordelen of veroordelen.
Ondanks mijn invaliditeit en lijdensweg focus ik mij nu eindelijk op het financiele aspect van de zaak.
Ik weet dat mijn advokaat nu kan starten met het rekenwerk maar toch ben ik uiterst benieuwd naar de berekeningswijze van zulke schade.
Veronderstellend dat we beginnen rekenen vanaf vorige week bij de consolidatie :
- Hoe berekent men de blijvende invaliditeitsvergoeding bij 22% ?
- Hoe berekent men de blijvende arbeidsongeschiktheid bij 22% ?
- Gaat men deze bedragen jaarlijks uitkeren of in 1 keer ?
- Er zullen waarschijnlijk nog wel extra te vergoeden posten zijn maar toch had ik graag een voorlopige raming van deze twee zaken willen weten van mensen die hier eventueel ervaring mee hebben.
Wat is trouwens de leeftijd tot wanneer men deze berekening doet. Ik veronderstel dat men een jaarlijks bedrag telt tot bijvoorbeeld 80 jaar voor een man. Of vergis ik mij?
Graag jullie ervaringen.
Hartelijk dank.