Schade uitbetaling verzekering

giljom
Topic Starter

Schade uitbetaling verzekering

#1 , 30 mei 2012 17:33

Ik heb een omnium verzekering zonder vrijstelling, ik heb nu een schade geval dat is vastgesteld door de expert, een bepaalde som plus btw, bv 1000 euro plus btw, de maatschapij wil het bedrag rechtstreeks uitkeren aan de hersteller, is dit wettelijk, ik ben toch de schadeleider, en als de verzekering het bedrag uitkeerd aan mij persoonlijk, mag ze dat dan doen zonder btw, vermits ik als ik de herstelling laat uitvoeren ik op de herstellingkosten ook btw moet betalen, ik wil vrij mijn hersteller kiezen, natuurlijk moet ik de bestekkosten aan de garage betalen.
graag antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 11 jun 2012 00:21

Dit lees ik op de website van Assuralia (Beroepsvereniging verzekeraars)

U bent dus geenszins verplicht het voertuig te laten herstellen: het staat u vrij het in zijn huidige staat te verkopen en voor het overige naar goeddunken te beschikken over de door de verzekering toegekende vergoeding.

In de omniumverzekering geldt dat principe niet en moet men zich baseren op de contractuele bepalingen (terugbetaling van de schade op vertoon van de herstellingsfactuur).

Best even de contractuele bepalingen nader bekijken dus.
http://www.assuralia.be/index.php?id=13 ... 667ca1eab5" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Algemeen”