verzekering auto in het buitenland nemen?

piekeraartje
Topic Starter

verzekering auto in het buitenland nemen?

#1 , 28 mar 2012 08:58

Hallo,

Ik heb een flink probleem ondervonden. Om het kort te houden , ik heb een leasewagen. Wordt verzekerd uiteraard met Omnium en alles er op en aan. Nu wordt die wagen gestolen door mij uit de auto te lokken. Op twee minuten was alles geregeld en ik had geen wagen meer. Er zijn geen wapens gebruikt, maar bon de schade is even groot.
Verzekering meldt doodleuk dat ze niet uitbetalen omdat ik niet in staat ben om twee sleutels te tonen. Die zat uiteraard op het contact.
Mijn opmerking is dan : " Waarom moet ik veel geld betalen voor een verzekering wanneer ze dan uiteindelijk toch niet betalen. "
Ik heb al enkele malen beroep willen doen op mijn rechtsbijstandverzekering. 3x njet. Wij kunnen niets voor U doen. Wat is het nut van die verzekering? Alleen maar betalen dus. Conclusie : ik zoek een verzekering aan de aller aller laagst mogelijke prijs. Je hebt er toch geen kloten aan.

Resultaat : kan ik een verzekering voor mijn wagen met alles erop en eraan afsluiten bij een buitenlandse verzekeraar in een ander land? Ik ben dan volledig verzekerd,want dat wil ik wel , maar wel voor een derde van de prijs hier. Volgens mij ( maar wie ben ik ) ben ik dan wettelijk in orde met een verzekering, maar betaal ik duidelijk minder.

Heeft iemand daar een ietwat sluitende uitleg voor? Alvast onze dank.

Groeten Donald

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 28 mar 2012 09:28

Resultaat : kan ik een verzekering voor mijn wagen met alles erop en eraan afsluiten bij een buitenlandse verzekeraar in een ander land? Ik ben dan volledig verzekerd,want dat wil ik wel , maar wel voor een derde van de prijs hier. Volgens mij ( maar wie ben ik ) ben ik dan wettelijk in orde met een verzekering, maar betaal ik duidelijk minder.

Groeten Donald
Artikel 2, § 1 van de Wet van 21 november 1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen stelt vier voorwaarden met betrekking tot de verplichte aansprakelijkheidsverzekering:
- de burgerrechtelijke aansprakelijkheid moet gedekt zijn;
- door een verzekeringsovereenkomst die aan de wet van 21/11/1989 voldoet;
- waarvan de werking niet is geschorst;
- en die gesloten is bij een in België erkend verzekeraar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2012 10:12

Is er aangifte gedaan bij de politie?
Wat staat er in de verklaring.
Kan het niet gekwalificeerd worden onder oplichting?
Namelijk met list iets weggenomen?

Reclame

piekeraartje
Topic Starter

#4 , 28 mar 2012 10:16

in de aangifte staat dat ik een tas met werkgerief was vergeten aan de zijkant van de bus. Die had ik daar laten staan doordat ik bezig was met een bericht te sturen en een bericht te beluisteren van een klant op het antwoordapparaat. Die mensen stonden daar al te wachten aan de overkant in een wagen. Vanaf het moment dat ik startte en wilde vertrekken, vertrekken zij ook. Ze draaien en komen achter mij staan en flikkeren constant met hun lichten. Ik doe de deur open waarbij één van de companen uitstapt en in gebrekkig Nederlands zegt dat mij zak er nog staat. Terwijl ik naar achter ga om die zak te nemen, spurt hij mij voorbij en springt in de cabine en samen rijden ze weg. Dus geen geweld, sleutel nog op contact..... nada.

piekeraartje
Topic Starter

#5 , 28 mar 2012 10:17

Groeten Donald
Artikel 2, § 1 van de Wet van 21 november 1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen stelt vier voorwaarden met betrekking tot de verplichte aansprakelijkheidsverzekering:
- de burgerrechtelijke aansprakelijkheid moet gedekt zijn;
- door een verzekeringsovereenkomst die aan de wet van 21/11/1989 voldoet;
- waarvan de werking niet is geschorst;
- en die gesloten is bij een in België erkend verzekeraar.
tja, dat is dan duidelijk. Alvast bedankt . Eens kijken wat we kunnen vinden.

Terug naar “Algemeen”