schadegeval

talitan
Topic Starter
Berichten: 2

schadegeval

#1 , 03 mar 2012 23:57

Een drietal maand geleden heeft een vriend een glas water omgestoten dat op mijn bureau stond.
Dat water zorgde ervoor dat mijn laptop volledig onherstelbaar was geworden.

Hij schakelde zijn familiale verzekering in en betaalde de vrijstellingskosten. Nadien heb ik hem niet meer gehoord.
Ondertussen is er mij een bedrag toegekend van 160 euro.
Terwijl de laptop 850 kostte en hij me had gezegd dat ik heel wat meer ging krijgen.

Om de prijs van mijn oude laptop terug te hebben zou ik nog zo'n 450 euro nodig hebben...

Hij maakte hem stuk, dus ik vind dan ook dat hij het zou moeten betalen...

Kan ik hiervoor stappen ondernemen zodat hij ook de rest betaald?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 04 mar 2012 00:06

U kunt geen nieuwwaarde opeisen. Een laptop van bijvoorbeeld 1 jaar oud heeft al veel van zijn waarde verloren....
Na drie jaar is de restwaarde quasi nul.

Hoe oud is uw laptop?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

talitan
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 mar 2012 00:08

Bijna 3 jaar...

Dus ik kan hem helemaal niks verplichten?
het vervangtoestel was 300 euro duurder...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38734

#4 , 06 mar 2012 19:09

Ik ken enkele firma's waar degelijk 2de hand materiaal te koop is tegen een prikje.
Als je wenst geef ik de gegevens wel door.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mar 2012 22:24

U hebt recht op het bedrag dat u op de tweedehandsmarkt moet betalen om een gelijkwaardig laptop te kopen. Dat bedrag, onder aftrek van de vrijstelling, met betaald worden door de familiale verzekering van uw vriend. Of u dat bedrag nu vordert van de verzekering of uw vriend blijft - wat het bedrag betreft - hetzelfde.

Terug naar “Algemeen”