Is er maximum voor de stijging v/d brandverzekeringpremie ?

chesini
Topic Starter
Berichten: 43

Is er maximum voor de stijging v/d brandverzekeringpremie ?

#1 , 26 jan 2012 20:59

Mijn brandverzekering is van 2011 naar 2012 met liefst 18,6% gestegen zonder voorafgaande verwittiging of wijziging aan de polis. Bestaat er een toegelaten maximumgrens voor de jaarlijkse stijging van de brandverzekeringpremie ? Wat kan ik als consument tegen dergelijke onaangekondigde stijging doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
job
Berichten: 86

#2 , 26 jan 2012 22:21

Dit lijkt me meer dan de indexatie.
Dus een tariefverhoging.
Daardoor ken je hem onmiddellijk opzeggen en een andere maatschappij zoeken.

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 27 jan 2012 00:04

Opletten. Ik heb ook mijn verzekeringspremie gehad per 1/1/12. De gewone brandverzekering werd geindexeerd. Van abex 690 naar 705. Dat klopte tot op de cent. Maar de premie voor 'natuurrampen' verdubbelde ongeveer.En daarvan werd ik enkele maanden geleden van verwittigd. Er zijn nu eenmaal meer overstromingen , windhozen , orkanen....
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Redrum
Berichten: 574

#4 , 27 jan 2012 09:31

Maar de premie voor 'natuurrampen' verdubbelde ongeveer.En daarvan werd ik enkele maanden geleden van verwittigd. Er zijn nu eenmaal meer overstromingen , windhozen , orkanen....
Dat is nog steeds een tariefverhoging.

Ik moet trouwens nog de eerste statistiek zien waaruit blijkt dat er meer stormen of orkanen zijn dan vroeger.

chesini
Topic Starter
Berichten: 43

#5 , 03 feb 2012 13:42

Intussen ben ik naar een andere maatschappij overgestapt. Blijkbaar zijn windhozen, overstromingen ea zeer selectief in hun keuze van maatschappij, de ene maatschappij oa AXA heeft er zwaar last van, de andere heeft er geen probleem mee gehad.
Vermoedelijk hebben sommige maatschappijen zwaar verlies op hun beleggingsportefeuille en proberen ze dit verlies te verhalen op de klanten onder de noemer van natuurrampen.

Terug naar “Algemeen”